אלרגיה

שכיחות מוגברת של הפרעה נשימתית בנשאי HIV בבריטניה (HIV Medicine)

למרות טיפול אנטי-רטרוויראלי יעיל במבוגרים חיוביים לנגיף HIV בבריטניה, הפרעה נשימתית נפוצה יותר באוכלוסיה זו, עם השפעה רבה על איכות החיים הבריאותית של חולים אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת HIV Medicine.

במסגרת המחקר ביקשו לבחון אם בקרב נשאי HIV תחת טיפול אנטי-רטרוויראלי יעיל ישנם הבדלים בבריאות מערכת הנשימה, בהשוואה למטופלים דומים שאינם נשאי HIV. לצורך כך, הם גייסו 197 נשאי HIV ו-93 ביקורות ללא HIV ממרפאות HIV ומחלות מין. הם השלימו שאלונים בנוגע לגורמי סיכון למחלות נשימה. מצב מערכת הנשימה נבחן באמצעות שאלון SGRQ (St Georges Respiratory Questionnaire) ומדד MRC (Medical Research Council). המשתתפים השלימו בדיקת תפקוד ריאות ללא שימוש במרחיבי סמפונות.

בנשאי HIV בריאות מערכת הנשימה הייתה ירודה, בהשוואה לביקורות: חציון מדד SGRQ עמד על 12 נקודות בנשאי HIV לעומת 6 נקודות בקבוצת הביקורת; קוצר נשימה היה נפוץ יותר בנשאי HIV, כאשר מדד MRC של 2 נקודות ומעלה תועד ב-47% לעומת 24%, בהתאמה. 18 נשאי HIV (11%) ושבע ביקורות (9%) סבלו מחסימת זרימת האוויר.

מניתוח רב-משתני שכלל תקנון לגיל, מגדר, עישון, מדד מסת גוף ודיכאון, זיהום בנגיף HIV נותר קשור באופן מובהק עם מדדי SGRQ ו-MRC גבוהים יותר, עם שינוי מתוקן של פי 1.54 במדד SGRQ ויחס סיכויים מתוקן למדד MRC של 2 נקודות ומעלה של 2.45. ממצאים דומים תועדו כאשר החוקרים השלימו ניתוח נתונים שכלל רק נשאי HIV עם עומס נגיפי של פחות מ-40 עותקים/מ”ל.

HIV Medicine. 2017;18(8):604-612

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה