אלרגיה

דו”ח הניטור השבועי של משרד הבריאות: ממשיכה העליה בתחלואה דמוית שפעת בישראל

FLU SHOT חיסון שפעת
משרד הבריאות פרסם את הדו"ח השבועי לתחלואה נשימתית חריפה בישראל, לפיו גם בשבוע האחרון לשנת 2023 נרשמה עלייה בתחלואה, בין השאר עלייה ניכרת באשפוזים כתוצאה מהידבקות בנגיף ה-RSV, בשיעור גבוה יותר מנגיף השפעת.

מהדו”ח עולה כי במרפאות בקהילה נמשכת העלייה בשיעורי הפניות בשל תחלואה דמוית-שפעת, ודלקת ריאות. שיעור הפניות בשל זיהום בדרכי הנשימה העליונות עלה בילדים. גם בבתי החולים של שירותי בריאות כללית נראתה מגמת עלייה באחוז הביקורים בשל דלקת ראות במיון ילדים, אם כי באופן מתון יותר. הדו”ח מעדכן כי במיון פנימי נרשמה דווקא ירידה קלה.
כמו כן, המשיכה העלייה באחוז הביקורים במיון ילדים בקרב תינוקות עד גיל שנתיים בשל ברונכיוליטיס.

מהדו”ח עולה כי בחודש דצמבר הייתה עלייה ניכרת באשפוזים כתוצאה מהידבקות בנגיף ה-RSV בשיעור גבוה יותר מנגיף השפעת: מדובר בעלייה של 136.5% אחוזים מתחילת חודש דצמבר (שבוע 48) ועד סוף החודש (שבוע 52). על פי נתונים אלה עבור חודש דצמבר האחרון, עולה כי בשבוע 48 (תחילת חודש דצמבר האחרון) דווחו 115 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 10 מקרי אשפוז משפעת ו-37 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה).  בשבוע 49  דווחו 145 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 7 מקרי אשפוז משפעת ו-47 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה). בשבוע 50 דווחו 170 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 14 מקרי אשפוז משפעת ו-67 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה). בשבוע 51 דווחו 239 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 37 מקרי אשפוז משפעת ו-97 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה). בעוד בשבוע 52 (סוף חודש דצמבר האחרון) דווחו כבר 272 מקרי אשפוז מ-RSV, לעומת 47 מקרי אשפוז משפעת ו-125 מקרי אשפוז מ- COVID-19 (קורונה).

“אנחנו רואים קפיצה בנתונים לעומת שנים קודמות”, קובעת ד”ר ביביאנה חזן, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות ולמניעת זיהומים במרכז הרפואי “העמק” מקבוצת “כללית”, שבעפולה. היא מוסיפה כי “ישנה עלייה משמעותית בכמות מקרי ההידבקות בנגיף ה-RSV עם קליניקה נשימתית חמורה וגם אשפוזים בעקבות הידבקות בנגיף זה עם קליניקה נשימתית חמורה. מזה חודש שאני מנטרת את הנתונים באמצעות בדיקות PCR, מהם אני מזהה עלייה במקרי RSV, שפעת וקורונה. סוג של מכשול במתן טיפול אמפירי הוא תת-אבחון בקהילה. צריך להעלות את המודעות לנוכחות RSV בקרב האוכלוסייה הכוללת, וגם בקרב הרופאים שיש מחלות, המאפיינות יותר את עונת החורף, ולאופציה שיש כיום חיסון נגד נגיף ה-RSV…יעזור אם יהיה אנטיגן לזיהוי מחלות במסגרת המרפאות והרופאים בקהילה. במיוחד בקרב אנשים בסיכון, אנשים מעל לגיל 60 ואנשים עם מחלות רקע, כמו מחלת לב, COPD וכדומה”.

לקריאת הדו”ח המלא

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה