SelectSecure (TM) – הליד הקוצב הביפולרי הדק בעולם הושק עי מדטרוניק

להלן הודעת חברת מדטרוניק העולמית, מיניאפוליס, מיניסוטה, 23 אוגוסט, 2005  כפי שהועברה למערכת אי-מד:

בימים אלו מושק לראשונה ליד קוצב מונחה צנתר (Catheter-Delivered Pacing Lead), שיאפשר להציבו באתרים ספציפיים בצד הימני של הלב.

מדטרוניק הודיעה אמש על השקת SelectSecure Lead System שזכתה לאישור FDA ב-3 באוגוסט, 2005. מדובר בליד הביפולרי הדק בעולם ויתרונו נובע מעיצובו הייחודי הליד חסר לומן ולכן גמיש וקטן אך עם זאת אין פגיעה בעובי חומר הבידוד.

SelectSecure הינו הליד התעשייתי הראשון שנועד לאפשר לרופאים להגיע לאתרים סלקטיביים בצד הימני של הלב. המערכת כוללת צנתר בר-הטיה המאפשר למקם את הליד בחדר או בפרוזדור הימני. ניתן להשתמש בטכנולוגיה עם קוצב לב, ICD (Implantable-Cardioverter defibrillators), CRT (Cardiac Resynchronization Therapy),כולל CRT-pacemaker ו-CRT-defibrillator.

מראשית התפתחות טכנולוגית הקוצבים, לפני מעל 50 שנה, לידים תוכננו ועוצבו במטרה להציבם בקודקוד חדר ימין או בפרוזדור הימני.ממחקרים חדשים עולה כי הצבת ליד בקודקוד חדר ימין עלולה לגרום הפרעות מכניות וחשמליות ולהגביר את הסיכון לפרפור פרוזדורים ואשפוז עקב אי ספיקת לב.

אף על פי שקודקוד חדר ימני נחשב אתר קל יחסית להשתלת לידים קוצבים, מצטברות עוד ועוד ראיות המעידות כי מבחינה קלינית, זהו אינו האתר הטוב ביותר. לדברי ד”ר ליברמן, מנהל Cardiac Electrophysiology ב-Harper University Hospital, המערכת החדשה של מדטרוניק, SelectSecure, מהווה שינוי מהפכני. הליד החדש, בשילוב עם הצנתר אותו ניתן להטות ולכוון בהתאם לצורך, מספקים לרופא דרך בטוחה לשתול ליד בחדר הימני, גם באתרים מרוחקים מקודקוד החדר, וכך לשפר את התוצאות הקליניות.

SelectSecure מהווה מרכיב מרכזי במסגרת Medtronics Physiologic Pacing Program (MP3), שנועדה לעזור וללמד רופאים על העדויות העדכניות בכל הנוגע לקוצבי חדרים, ולספק פתרונות מותאמים אישית על מנת לחקות את הפעילות הלבבית הנורמלית של המטופל .

השיטה החדשה מקנה שליטה טובה יותר ומאפשרת הצבת הליד במקום הטוב ביותר בצד ימין של הלב, בהתאם למצבו של המטופל. כאשר יודעים מתי לקצב את הלב, ומאיזה אתר לקצב, ניתן להקטין בצורה משמעותית את סיכויי התחלואה בחולים אלו.

המקור לידיעה : הודעת חברת מדטרוניק העולמית.

לאתר החברה:  www.medtronic.com 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה