השמנת-יתר מורידה את רמות הסף של BNP הדרושות לאבחון אי-ספיקת לב (Am Heart J)

מחקר חדש מצא כי רמת הסף של B-type Natriuretic Peptide (BNP) לאבחון אי-ספיקת לב חריפה, צריכה להיות נמוכה יותר בחולים הסובלים מהשמנת-יתר. לדברי החוקרים, רמות BNP נמוכות יותר בשמנים, למרות שבמרבית החולים השמנים עם אי-ספיקת לב יש רמות BNP גבוהות בהרבה מ-100 פיקוגרם למ”ל, לא ניתן לשלול לחלוטין את האבחנה אלא אם הרמות נמוכות מ-50.

החוקרים העריכו את רמות הסף השונות של BNP לאבחון אי-ספיקת לב אקוטית לאורך מדדי BMI שונים בקרב 1586 משתתפים עם חשד לאי-ספיקת לב, בכדי לקבוע אם שינוי רמות הסף יכולות לשפר את האבחנה.

הרמה הממוצעת של BNP בחולים עם אי-ספיקת לב ירדה מ-643 pg/mL בחולים רזים, ל-462 pg/mL בחולים עם עודף-משקל/השמנת-יתר, ול-247 pg/mL בחולים עם השמנת-יתר חמורה/מורבידית.

רגישות קביעת רמות סף של 100 pg/mLלאוכלוסיה הכללית עמדה על 90% וסגוליות של 97% לאבחון אי-ספיקת לב אקוטית. אולם, בקרב חולים עם השמנת-יתר חמורה/מורבידית הרגישות עמדה על 77% בלבד ושיעור גבוה של תשובות חיוביות-שגויות.

להשגת רגישות של 90% בקבוצות BMI שונות, יש להעלות את רמת הסף של BNP ל-170 pg/mL בחולים רזים, ולהוריד את רמת הסף ל-54 pg/mL בחולים עם השמנת-יתר חמורה/מורבידית.

החוקרים מאמינים שקיימים מספיק עדויות לשקול הורדת רמות הסף, אך למרות זאת הם בטוחים שמחקרים נוספים ישפכו אור נוסף על הנושא.

Am Heart J 2006;151:999-1005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה