טיפול ב-CABG או PCI במטופלים עם היצרות בשלושה עורקים כליליים ברמת סיכון נמוכה ? (ESC)

רשם (רג’יסטרי) רחב היקף שנמשך לאורך  3 שנים ביפן ואשר הוצג בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה (ESC) מעלה מחדש את הדיון באשר לשמוש ב-PCI או CABG במטופלים עם היצרות ב-3 כלי דם ברמת סיכון נמוכה.

החוקר היפני, ד”ר שיומי, הציג מימצאים לפיהם היעד המרכזי המשולב שכלל תמותה, אוטם שריר הלב (MI) ושבץ היה גבוה יותר במטופלי ה-PCI בהשוואה ל-CABG .

תוצאות אלה עומדות בניגוד למחקר ה- SYNTAX הידוע שמצא ש-PCI היה שקול ל- CABG במטופלים עם מחלה רב כלית בציון סינטקס הנמוך מ-23 (דרגת סיכון נמוכה). כזכור, במחקר זה בדרגות הסיכון הגבוהות יותר CABG נמצא עדיף. על בסיס מימצאים אלה נעשו כזכור שינויים בהמלצות ובהנחיות הטיפוליות של ה-ESC לפיהן בציון סינטקס נמוך מ-22 ה-PCI קיבל המלצה מדרגה IIA .

ברג’יסטרי היפני שהוצג המטופלים היו במעקב מינואר 2005 ועד דצמבר 2007 ב-26 מרכזים ביפן ונכללו בו קרוב ל-3000 מטופלים עם היצרות ב-3 עורקים כליליים, מהם כ-1800 טופלו ב-PCI ו-1200 ב-CABG .

בקבוצת ה-CABG שיעור ההגעה ליעד המרכזי המשולב היה 15.2% לעומת 18.3% בקבוצת ה-PCI , יחס סיכון מתואם של 1.47 עם p=0.03 ). שיעור התמותה מכל סיבה וגם ה-MI היו נמוכים יותר למרבית ההפתעה בקבוצת ה-CABG . שיעור הרהוסקולריזציות היה שלא במפתיע נמוך יותר ב-CABG .

כאשר בוצע ניתוח לפי דרגות הסיכון לפי סולם SYNTAX נמצא שבדרגות הסיכון הבינוניות והגבוהות לא היה הבדל בין PCI ל-CABG , מימצא שהחוקרים לא יכלו להסביר. ההפתעה הייתה בדרגת הסיכון הנמוכה יותר (ציון סינטקס מתחת ל-23) שבו מטופלי ה-PCI היו בסיכון יחסי של 1.66 בהשוואה ל-CABG להשגת יעד המחקר המרכזי.

כצפוי הפירסום עורר שאלות ודיונים כפי שמדווח המדסקייפ.

לדיווח במדסקייפ 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה