ההשפעה של טיפול חליפי בטסטוסטרון על איכות החיים (מתוך הכנס השנתי של ה-AUA)

טיפול חליפי בטסטוסטרון בגברים עם הופעה מאוחרת של היפוגונאדיזם עשוי להביא לשיפור איכות החיים של המטופלים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3, שהוצגו במהלך הכנס המדעי מטעם ה-American Urological Association.

החוקרים מדווחים כי חל שיפור בהיבטים גופניים ורגשיים בגברים שקיבלו טיפול חליפי בטסטוסטרון, עם החמרה בגברים שלא קיבלו את הטיפול.

מספר מחקרים בחנו את ההשפעה של טיפול ADT (Androgen Deprivation Therapy) במצבי הופעה מאוחרת של היפוגונאדיזם במדינות מערביות, אך מרביתם היו בקנה מידה קטנה וקצרי טווח.  לא נערכו מחקרים גדולים ומבוקרים בנושא באוכלוסיות באסיה.

לכן, החוקרים כללו במחקר 334 גברים בגילאי 50-90 שנים עם רמות טסטוסטרון חופשי  נמוכות מ-11.8 פיקוגרם למ”ל. המשתתפים חולקו לאחת משתי קבוצות, 169 טופלו בעד 12 זריקות טסטוסטרון לתוך השריר במינון של 250 מ”ג, כל ארבעה שבועות, ו-165 גברים נכללו בקבוצת ביקורת.

לאחר 52 שבועות, בגברים שקיבלו טיפול חליפי בטסטוסטרון נרשם שיפור משמעותי בנפח השריר, התרוקנות, תפקוד גופני ותפקודי זקפה, דוגמת יכולת חדירה, כפי שנקבע לפי מדד IIEF (International Index of Erectile Function). בנוסף, זוהתה מגמת שיפור בתפקוד הנפשי, כפי שנקבע לפי מדד SF-36.

בגברים בקבוצת הביקורת לא נרשמה ירידה או שינוי מובהק סטטיסטי באף אחד מהמדדים. למעשה, בגברים אלו חלה עליה בהיקף המותניים.

טיפול תחליפי בטסטוסטרון פחות נפוץ ביפן, בהשוואה למדינות מערביות, ככל הנראה מאחר וחברות הביטוח מכסות את הטיפול בזריקות, אך לא בצורת ג’ל. בנוסף, יש סיבה להאמין כי לטיפול פעילות שונה בגברים יפנים, בהשוואה לגברים ממוצא אירופאי. טיפול הורמונאלי יעיל מאוד בגברים יפנים עם סרטן ערמונית, לכן ייתכן כי הם יגיבו בצורה שונה לטיפול ההורמונאלי.

מתוך הכנס השנתי של ה-AUA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה