קרדיולוגיה

שיעור נמוך של אירועים מוחיים או תמותה סביב פרוצדורת הכנסת תומכנים לעורקי התרדמה (Journal of the American College of Cardiology)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה שיעור נמוך של אירועים מוחיים או תמותה סביב פרוצדורות הכנסת תומכנים לעורקי התרדמה. 

מאגר CREST-2 Registry כלל חולים המיועדים להכנסת תומכנים לעורקי התרדמה. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לדווח על התוצאות סביב פרוצדורות הכנסת תומכנים לעורקי התרדמה, אשר בוצעו בשל היצרות תסמינית או א-תסמינית של עורקי התרדמה.

מדגם המחקר כלל חולים אסימפטומטים עם היצרות של לפחות 70% בעורקי התרדמה, או היצרות של 50% ומעלה בנוכחות תסמינים. החולים במחקר היו בסיכון סטנדרטי או גבוה לניתוח עורקי תרדמה וגילם לא עלה על 80 שנים. הרופאים שביצעו את ההתערבות היו מוסמכים ומנוסים.

התוצא העיקרי של המחקר היה משלב של אירוע מוחי ותמותה ב-30 הימים סביב הפרוצדורה. אוטם שריר הלב וסיבוכים באתר הגישה נבחנו כתוצאים משניים.

עד דצמבר 2018 השלימו 187 רופאים מ-98 אתרים בארצות הברית 2,219 פרוצדורות השתלת תומכנים בעורקי התרדמה ב-2,141 חולים עם טרשת עורקים ראשונית (78 מהמקרים היו דו-צדדיים). גיל המשתתפים הממוצע עמד על 68 שנים, 65% היו גברים.

מבין המשתתפים במחקר, 1,180 משתתפים (55%) היו אסימפטומטים ו-961 משתתפים (45%) הציגו תסמינים של המחלה.

שיעורי התמותה או אירוע מוחי לאחר 30 ימים עמדו על 1.4% בקבוצת החולים האסימפטומטים, 2.8% בקבוצת החולים הסימפטומטים ו-2.0% בכלל המדגם.

החוקרים כותבים כי C2R הינו המדגם הארצי הראשון של הכנסת תומכנים לעורקי התרדמה, הנערך תחת מימון משותף, פדראלי עם התעשייה. השתלת תומכנים בעורקי תרדמה שבוצעה ע”י רופא מנוסה ועם בחירה נכונה של החולים וטכניקה אופטימאלית. בתנאים אלו, קבוצה גדולה של רופאים התערבותיים השיגו שיעורים נמוכים מאוד של תמותה או אירוע מוחי בחולים עם ובלי תסמינים.

Journal of the American College of Cardiology, December 2019

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה