האם יש לטפל במעכבי PCSK9 בחולי STEMI עוד לפני הצנתור? (Eurointervention)

מחקר חדש בחן את יעילות הטיפול האגרסיבי להורדת כולסטרול LDL בדם עם מעכבי PCSK9 בחולי STEMI עוד לפני התערבות צנתורית (PCI) בנוסף לטיפול בסטטינים

מחקר חדש שפורסם ב-Eurointervention והוצג בועידת Transcatheter Cardiovascular Therapeutics TCT)) 2022 בחן את יעילות הטיפול האגרסיבי להורדת כולסטרול LDL בדם עם מעכבי PCSK9 בחולי STEMI עוד לפני התערבות צנתורית בנוסף לטיפול בסטטינים במינון גבוה. במחקר EPIC-STEMI האקראי, חולי STEMI התחילו טיפול עם מעכב PCSK9 מיד לפני PCI, זאת בנוסף לסטטינים במינון גבוה. אלו שקיבלו את החומר הפעיל הראו ירידה של 22% ברמות ה-LDL לאחר 6 שבועות בהשוואה לקבוצת הביקורת שקיבלה זריקת פלסבו יחד עם סטטינים במינון גבוה. הם גם היו בעלי סיכוי גבוה יותר לעמוד ביעדי ה-LDL המפורטים בחלק מההנחיות, כולל הפחתה ב-50% לפחות. יש לציין כי תוצאות אלו הושגו ללא קשר לרמות ה-LDL הבסיסיות או שימוש קודם בסטטינים.

המחקר כלל במקור 97 חולים שעברו PCI עקב STEMI אשר חולקו באופן אקראי לקבלת מעכב PCSK9 או זריקת פלסבו תחת סטטינים במינון גבוה, ללא קשר לרמות ה-LDL. 29 חולים לא יכלו להמשיך במחקר, בגלל סגירת מרפאות עקב מגיפת COVID-19, מה שהותיר 68 חולים שקיבלו לפחות מנה אחת של מעכב PCSK9, אלירוקומאב 150 מ”ג תת עורית, או הזרקת פלסבו, ועברו לפחות בדיקת דם אחת לתגובת LDL. עד 6 שבועות, רמות ה-LDL ירדו ב-72.9% בקבוצת הטיפול הפעיל וב-48.1% בקבוצת הביקורת (P < .001). כמו כן, 92.1% ו-56.7% מהמטופלים, בהתאמה (P = .002), השיגו רמות מתחת ליעד של 1.4 mmol/L (54 mg/dL) על פי ההנחיות האירופיות. הרמות ירדו ביותר מ-50% בהשוואה לתחילת המחקר ב-89.5% מחולי אלירוקומאב וב-60% (P = .007) מהביקורות, בהתאמה.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Eurointervention

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה