קרדיולוגיה

רמות נמוכות של IL-18 בדם עשויות לנבא תגובה לטיפול ב-Dupilumab בחולים עם אסתמה חמורה (Intern Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Internal Medicine עולה כי בחולים עם אסתמה חמורה, רמות נמוכות בדם של IL-18 מנבאות סיכוי נמוך לתגובה לטיפול תרופתי ב-Dupilumab (דופיקסנט).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Dupilumab הינו נוגדן חד-שבטי ספציפי לקולטן IL-4R α, המשמש לטיפול באסתמה חמורה, בעיקר בחולים עם רמות אאזנופילים מוגברות וריכוז FeNO (או Fractional Exhaled Nitric Oxide) מוגבר. התגובה לטיפול ב- Dupilumab משתנה משמעותית ומטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון סמנים חדשים בדם המנבאים את ההשפעה של Dupilumab ולבחון את ההשפעה של הטיפול התרופתי על שינויים במדדים קליניים וברמות ציטוקינים בדם.

מדגם המחקר כלל 17 חולים עם אסתמה חמורה, אשר קיבלו טיפול ב- Dupilumab. תגובה לטיפול הוגדרה בנוכחות ירידה של מעל 0.5 נקודות במדד ACQ (או Asthma Control Questionnaire) לאחר שישה חודשי טיפול.

מהנתונים עולה כי 10 חולים הגיבו לטיפול התרופתי ב- Dupilumab ו-7 חולים לא הגיבו לטיפול.

הרמות בדם של ציטוקינים מסוג 2 היו דומות בין אלו שהגיבו לטיפול ואלו שלא הגיבו לטיפול התרופתי; רמות IL-18 בדם היו נמוכות יותר משמעותית בקרב חולים שהגיבו ל- Dupilumab לעומת אלו שלא הגיבו לטיפול התרופתי (194.9 פיקוגרם/מ”ל לעומת 323.4 פיקוגרם/מ”ל, p=0.013). ערך סף של IL-18 של 230.5 פיקוגרם/מ”ל עשוי להבחין בין חולים אשר צפויים להגיב לטיפול ב- Dupilumab ובין אלו שלא יגיבו לטיפול, ברגישות של 71.4% וסגוליות של 80% (p=0.032).

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות נמוכות של IL-18 בדם עשויות לשמש כגורם מנבא חשוב לסיכויי תגובה נמוכים לטיפול ב-Dupilumab לפי שאלון ACQ6 בחולים עם אסתמה חמורה..

Intern Med. 2023 May 24

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה