כירורגיה של הקולון והרקטום

מפגש אחד של התערבות מיינדפולנס מלווה בהקלה משמעותית בתסמיני דיכאון (PLoS One)

דיכאון אישה צעירה

 מפגש יחיד של התערבות טל-רפואה המשלבת מיינדפולנס עם חמלה מפחית משמעותית תחושת דחק ותסמיני דיכאון וחרדה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת PLoS One.

החוקרים השלימו מחקר אקראי שכלל 91 משתתפים בגילאי 18-70 שנים מהקהילה ואוניברסיטת טקסס באוסטין, אשר היו במעקב בין 2020 עד 2021. כל המשתתפים התבודדו בביתם בתקופת המחקר וציינו כי בדידות הייתה אחת הסוגיות המובילות שהשפיעו עליהם.

המשתתפים סווגו באקראי לשלוש קבוצות שהשלימו מפגש יחיד להתערבות שכללה מיינדפולנס בלבד, מיינדפולנס עם חמלה או רשימת המתנה (קבוצת ביקורת).  במהלך שלב מרכיב החמלה, המשתתפים קיבלו הוראה להתמקד באדם, מקום, אובייקט או דמות רוחנית שעוררה אצלם תחושת חום, אהבה ונחמדות.

התוצא העיקרי היה דיווח-עצמי על בדידות ותוצאים משניים כללו דיווח עצמי על דחק, דיכאון וחרדה.

מהנתונים לאחר שבוע אחד עלה כי בקבוצת מיינדפולנס עם חמלה תועדה ירידה בתחושת דחק (b= -3.75), חרדה (b= 03.79) ודיכאון (b = -3.01), אך לא תועד שינוי בבדידות בהשוואה לביקורות.

בהשוואה לחולים בזרוע מיינדפולנס בלבד, בקרב חולים בזרוע מיינדפולנס עם חמלה לא תועד הבדל משמעותי בתחושת דיכאון (b = -1.08) או חרדה (b = -1.50), כך גם היה בהערכת התוצאות לאחר שבועיים.

החוקרים משערים כי העדר ההבדל בין התוצאים בשתי קבוצות הטיפול במיינדפולנס ככל הנראה מעיד כי התערבות מיינדפולנס עם חמלה הייתה עשויה להיות יעילה רק בהפחתת תסמיני דחק, חרדה ודיכאון, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התערבות יחידה מבוססת-מיינדפולנס אותה ניתן לשלב בקלות בטיפול הרפואי ועשויה להקל על המצב הנפשי. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת גישת טיפול זו במדגם גדול יותר של חולים ולקבוע אם השינויים בתסמינים נותרים לאורך זמן ארוך.

PLoS One, March 13, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה