דיאטה ים תיכונית מורידה את הסיכוי לסבול מהתקפי לב חוזרים (theheart.org)

מאת מערכת e-Med

דיאטה בסגנון ים תיכוני בריאה ללב, ומורידה את הסיכון של מטופלים לסבול מאירועים לבביים חוזרים, במטופלים עם מחלות לב ו/או סוכרת.

ממצאי המחקר הראו כי דיאטה ידידותית ללב, כזו העשירה בפירות, ירקות, אגוזים, דגנים מלאים ודגים, מורידה בצורה משמעותית את הסיכון להתקף לב שני, שבץ ומוות.

תזונה שהתבססה על דיאטה כזו הורידה את הסיכון לתמותה ממחלות לב ב-35%, להתקף לב שני ב-14%, לשבץ ב-19% ולאי ספיקת לב ב-28 אחוזים, בהשוואה לנבדקים שניזונו מדיאטה דלה במרכיבים אלה.

לדיאטה היה אפקט מונע משמעותי במטופלים שנוטלים תרופות למחלות לב. החוקרים מעודדים את הרופאים המטפלים להדגיש את חשיבות השמירה על דיאטה נכונה כאמצעי מניעה לכל דבר מפני הישנות המחלה.

החוקרים העריכו את הדיאטה של למעלה מ-30,000 נבדקים ונבדקות שגילם הממוצע היה 67 (המשתתפים חולקו באופן רנדומלי לשתי קבוצות מחקר מקבילות וכפולות סמיות שבדקו את השפעה של תרופות להורדת לחץ דם).

איכות ההתזונה של הנבדקים נבדקה בתחילת המחקר, באמצעות שאלון שסקר את הרגלי האכילה שלהם בשנה האחרונה. דיאטה בריאה נחשבה כזו שבה הנבדקים צרכו הרבה פירות וירקות, דגנים מלאים ואגוזים וכן דגים, בהשוואה לצריכה גבוהה של בשר וביצים.

החוקרים בדקו את הקשר שבין איכות התזונה לבין התוצאה האפשרית של מוות ממחלות לב, שבץ, התקף לב או אי ספיקת לב. הסיכון למוות ממחלות לב היה נמוך בצורה משמעותית בקבוצה ששמרה על הדיאטה האיכותית ביותר. האפקט המגן של תזונה ידידותית ללב נשמר, ללא קשר לתרופות שנטלו הנבדקים.

לסיכום, ממצאי המחקר מראים כי דיאטה עשירה בפירות, ירקות, אגוזים, דגנים מלאים ודגים מורידה את הסיכוי להתקף לב שני, שבץ או מוות. לדיאטה השפעה מגנה ומתמשכת גם במטופלים שנוטלים תרופות למחלות לב. החוקרים מעודדים את הרופאים המטפלים להדגיש בפני מטופליהם את חשיבות השמירה על דיאטה נכונה כאמצעי מניעה מפני הישנות המחלה.

לידיעה ב-The Heart.org

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה