האם אבוקדו עשוי להגן מפני מחלות לב וכלי דם? (Journal of the American Heart Association)

ממחקר חדש שכלל מעקב אחר למעלה מ-110,000גברים ונשים לאורך למעלה משלושה עשורים עולה כי צריכת שתי מנות אבוקדו בשבע מפחיתה את הסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים אפידמיולוגיים אודות הקשר בין צריכת אבוקדו ובין הסיכון ארוך הטווח למחלות לב וכלי דם. במחקר הנוכחי נכללו 68,786 נשים ממחקר NHS (Nurses Health Study) ו-41,701 גברים ממחקר HPFS (Health Professionals Follow-up Study) ללא היסטוריה של ממאירות, מחלת לב כלילית ואירוע מוחי. שאלוני תזונה שימשו להערכת דפוסי התזונה בתחילת המחקר וכל ארבע שנים.

החוקרים השלימו ניתוח סטטיסטי להערכת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים על-פי הרגלי התזונה.

לאורך 30 שנות המעקב תועדו 14,274 מקרים של מחלות לב וכלי דם (9,185 מקרים של מחלת לב כלילית ו-5,290 מקרים של אירוע מוחי). לאחר תקנון לאורחות חיים וגורמים תזונתיים, בהשוואה לאלו שלא צרכו אבוקדו, בקרב אלו שצרכו לפחות שתי מנות אבוקדו בשבוע תועדה ירידה של 16% בסיכון למחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 0.84, רווח בר-סמך 95% של 0.75-0.95) וירידה של 21% בסיכון למחלת לב כלילית (יחס סיכון של 0.79, רווח בר-סמך 95% של 0.68-0.91).

לא תועד קשר משמעותי בין צריכת אבוקדו ובין הסיכון לאירועים מוחיים.

כל חצי מנת אבוקדו נוספת ביום לוותה בירידה של 20% בסיכון למחלות לב וכלי דם (יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.71-0.91). החלפת חצי מנה יומית של מרגרינה, חמאה, ביצה, יוגורט, גבינה, או בשר מעובד בכמות דומה של אבוקדו לוותה בירידה של 16% עד 22% בסיכון למחלות לב וכלי דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכה גבוהה יותר של אבוקדו מלווה בסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם ומחלת לב כלילית בשני מדגמים גדולים של גברים ונשים בארצות הברית. החלפת מאכלים עתירי-שומן מסוימים באבוקדו עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

Journal of the American Heart Association. 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה