מה בין גיל בעת מנופאוזה ובין הסיכון לפרפור פרוזדורים ואי-ספיקת לב? (Eur Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת European Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה עם היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מנופאוזה מוקדמת וגיל בעת מנופאוזה ובין הסיכון לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-1.4 מיליון נשים לאחר-מנופאוזה, אשר עברו בדיקות רפואיות כחלק משירותי ביטוח הבריאות בקוריאה. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון להיארעות אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים על-פי היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת וגיל בעת מנופאוזה.

לאחר מעקב ממוצע של 9.1 שנים תועדו 42,699 (3.0%) מקרים חדשים של אי-ספיקת לב ו-44,834 (3.2%) מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים. בנשים עם היסטוריה של מנופאוזה מוקדמת תועד סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.33, רווח בר-סמך 95% של 1.26-1.40) ופרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 1.09, רווח בר-סמך 95% של 1.02-1.16), בהשוואה לנשים ללא היסטוריה דומה.

בהשוואה לנשים בגילאי 50 שנים ומעלה בעת מנופאוזה, באלו בגילאי 45-49 שנים, 40-44 שנים ומתחת ל-40 שנים בעת מנופאוזה תועד סיכון מוגבר משמעותית להיארעות אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לקחת בחשבון את הגיל בעת מנופאוזה וכי מנופאוזה מוקדמת מלווה בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים.

 

Eur Heart J, Aug 4, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה