עישון מלווה בסיכון מוגבר לנשירת שיער בגברים (J Cosmetic Dermatol)

קירח

בגברים שנהגו לעשן בעבר או מעשנים פעילים סיכון גבוה יותר משמעותית לנשירת שיער משנית ל-Androgenetic Alopecia, בהשוואה לגברים שמעולם לא עישנו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עישון הינו גורם סיכון להתפתחות והחמרת אלופציה אנדרוגנטית. עם זאת, אין מטה-אנליזה קודמת להערכת ההשפעות של עישון על נשירת שיער במקרים אלו ולכן הם ביקשו לבחון את העדויות בנושא.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגרי PubMed ו-Scopus לזיהוי מאמרים שפורסמו בנושא עם נתונים זמינים והשלימו מטה-אנליזה.

החיפוש הוביל לזיהוי שמונה מחקרים והנתונים ממחקרים אלו שימשו להשלמת ארבע מטה-אנליזות.

מהנתונים עולה כי בקרב אלו שעישנו אי-פעם תועד סיכון גבוה יותר משמעותית, בהשוואה לאלו שלא עישנו מעולם, להתפתחות אלופציה אנדרוגנטית (יחס סיכויים של 1.82, רווח בר-סמך 95% של 1.55-2.14).

מהתוצאות עולה כי הסיכוי להתפתחות אלופציה אנדרוגנטית גבוה יותר משמעותית בגברים שעישנו לפחות 10 סיגריות ביום, בהשוואה לאלו שעישנו עד 10 סיגריות ביום (יחס סיכויים של 1.96, רווח בר-סמך 95% של 1.17-3.29).

בקרב גברים עם אלופציה אנדרוגנטית, הסיכוי להתקדמות מחלה גבוה יותר משמעותית בקרב אלו שעישנו אי-פעם, בהשוואה לאלו שלא עישנו מעולם (יחס סיכויים של 1.27, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.60). לא זוהה קשר משמעותי בין היקף העישון ובין התקדמות המחלה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי, מטה האנליזה הראשונה להערכת הקשר בין אלופציה אנדרוגנטית ובין היקף עישון, עשויים לסייע בהנחיית מחקרים נוספים וניסוח הנחיות קליניות.

J Cosmetic Dermatol, Jan 4, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה