משפחה

שיפור מובהק בזמני ”Off” וזמני ”On” , ללא דיסקינזיה משמעותית תחת טיפול בתכשיר אנטרלי של Levodopa-Carbidopa (דואדופה) במחלת פרקינסון מתקדמת (Ther Adv Neurol Disord)


מאת ד'”ר עמית עקירוב

במאמר שפורסם בכתב העת Therapeutic Advances in Neurological Disorders מדווחים חוקרים על סקירה חדשה להערכת הבטיחות והסבילות של תכשיר LCIG (Levodopa-Carbidopa Intestinal Gel, דואדופה) לטיפול בחולים עם מחלת פרקינסון.

לדברי החוקרים, משך הפעולה של Levodopa פומי קצר יותר ככל שמחלת פרקינסון מתקדמת. בחולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת ייתכנו שינויים בתפקוד המוטורי ותנועות לא-רצוניות חריגות (דיסקינזיה), שלא ניתנים לטיפול באמצעות תכשירים פומיים או עוריים למחלת פרקינסון. ההחמרה המתקדמת בתסמינים עשויה להשפיע משמעותית על איכות החיים של החולים.

LCIG הינו תכשיר הניתן באופן רציף דרך PEG-J (Percutaneous Endoscopic Gastrostomy with a Jejunal Extension). הטיפול מאושר לשימוש לחולים עם מחלת פרקינסון מתקדמת שהגיבו ל-Levodopa וחווים שינויים חמורים בתפקוד המוטורי ודיסקינזיה, כאשר השילובים הזמינים של תרופות למחלת פרקינסון לא הובילו לתוצאות משביעות רצון.

עדויות ראשוניות אודות היעילות והסבילות של LCIG מבוססות על מספר מחקרים בקנה מידה קטן, אך לאחרונה, שלושה מחקרים פרוספקטיביים סיפקו עדויות באיכות טובה יותר. מחקר כפל-סמיות בן 12 שבועות, שערך השוואה בין LCIG ובין טיפול סטנדרטי ב-Levodopa, מחקר הארכה בתווית-פתוחה בן 52 שבועות של מחקר כפל הסמיות ומחקר בטיחות בתווית-פתוחה, בן 54 שבועות, הדגימו שיפור משמעותי בזמני “Off” וזמני “On”, ללא דיסקינזיה משמעותית ומדדי איכות החיים שנשמרו לאורך פרק זמן ארוך יותר. עוד דווח על תצפיות לפיהן LCIG עשוי להיות טיפול יעיל לתסמינים לא-מוטוריים, אם כי העדויות בנושא מוגבלות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת התועלת של LCIG בשיפור בתסמינים לא-מוטוריים, דיסקינזיה ושיפור איכות החיים.

Ther Adv Neurol Disord. 2017 Mar;10(3):171-187

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה