משפחה

דו”ח ועדת בדיקה של משרד הבריאות בעקבות מותה של צעירה בהיריון מדימום מוחי מתריע על הנוהל שבו מתמחה הוא הרופא הבכיר במלר”ד בשעות הלילה (חברת החדשות)

מאת  מערכת אי-מד

ע”פ כתבה ששודרה אמש בחדשות ערוץ 2 עולה כי בשליש מהיממה הרופא הבכיר במלר”דים הוא מתמחה.  כתב הבריאות של חברת החדשות, יואב אבן, הציג אמש פרטי מקרה שאירע בחדר המיון של אסף הרופא, שבו אישה בת 28 בהיריון שהגיע למיון באמבולנס עם תלונות על כאבי ראש ובחילות. האבחנה והטיפול בה התעכבו והיא נפטרה מדימון מוחי. 

לפי דו”ח ועדת הבדיקה שהכתב מצטט, הרופא הבכיר בחדר המיון באותו זמן היה מתמחה, ושזהו למעשה המצב בכל המלר”דים בין השעות 23:00 ל-7:00 בבוקר (למעט במרכזי על).

ד”ר ערן טל-אור, יו”ר האיגוד לרפואה דחופה שהתראיין לכתבה אמר: “אנחנו, כאיגוד, בהחלט רוצים שיהיה 24/7 רופא מומחה, הן במלר”ד מבוגרים והן במלר”ד ילדים. הבעיה היא שאין לנו מספיק כוח אדם כדי לממש את זה, ושהרופאים המומחים צריכים לקבל תנאים כאלה, שגם ירצו לעשות את זה ויוכלו לעשות את זה“.

בהמשך המליץ ד”ר טל אור למטופלים הפונים למיון בשעות הלילה, שבמידה ואין הבדלי מרחק משמעותיים, להעדיף מרכזי על שם יש נוכחות של רופא בכיר במלר”ד גם בשעות הלילה.

בכתבה מובאת גם תגובת בית חולים אסף הרופא: סיכויי הישרדותה של המטופלת היו אפסיים. באשר לרופא התורן הנוירוכירורגי, מדובר ברופא בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום, ומכאן גם קבעה הוועדה כי יכול היה להעביר מידע אמין לרופא המומחה הכונן, אשר בסופו של דבר קיבל החלטה לגבי הטיפול. אנו נפעל לשפר את ההיבטים עליהם הצביעה הוועדה כנדרשים לשינוי, ואולם לאלו לא הייתה בפועל משמעות לתוצאה הסופית של מות המטופלת. אנו משתתפים בצערה של המשפחה ומקווים כי לא ידעו עוד צער“.

לכתבה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה