משפחה

אשפוז בשל החמרת אי-ספיקת לב סיסטולית מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי לאורך כשנה (J Am Heart Assoc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אשפוז בשל החמרת אי-ספיקת לב סיסטולית מלווה בסיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי לאורך עד 330 ימים בחולים ללא אבחנה נלווית של פרפור פרוזדורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות משך והיקף הסיכון המוגבר לאירוע מוחי איסכמי לאחר אשפוז בשל החמרת אי-ספיקת לב סיסטולית. הם השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שהתבסס על נתונים אודות מבוטחי מדיקייר בגילאי 66 שנים ומעלה בשנים 2008-2018. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין אשפוז עקב אי-ספיקת לב סיסטולית ובין הסיכון לאירוע מוחי איסכמי, תוך תקנון למשתנים דמוגרפיים, גורמי סיכון לאירוע מוחי ומדד CCI (או Charlson Comorbidity Index).

מבין למעלה מ-2 מיליון מבוטחים מתאימים, 94,641 אושפזו בתמונה של אי-ספיקת לב סיסטולית חדה. לאחר תקנון למשתנים דמוגרפיים, גורמי סיכון לאירוע מוחי ומדד CCI, הסיכון לאירוע מוחי איסכמי היה הגבוה ביותר במהלך 30 הימים הראשונים לאחר שחרור מאשפוז בשל החמרת אי-ספיקת לב סיסטולית בחולים עם פרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 2.4, רווח בר-סמך 95% של 2.1-2.7) ובאלו ללא הפרעת הקצב (יחס סיכון של 4.6, רווח בר-סמך 95% של 4.0-5.3).

הסיכון לאירוע מוחי נותר מוגבר לאורך 60 ימים בחולים עם פרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 1.4, רווח בר-סמך 95% של 1.2-1.6) ולא היה מוגבר משמעותית לאחר מכן. הסיכון לאירוע מוחי נותר מוגבר משמעותית לאורך 330 ימים בחולים ללא פרפור פרוזדורים (יחס סיכון של 2.1, רווח בר-סמך 95% של 1.7-2.7) ולא נותר עוד מוגבר משמעותית לאחר מכן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לאירוע מוחי איסכמי לאורך קרוב לשנה לאחר אשפוז בשל החמרת אי-ספיקת לב סיסטולית, בחולים ללא אבחנה של פרפור פרוזדורים.

J Am Heart Assoc, March 16, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה