גסטרואנטרולוגיה

האם אגוניסטים ל-GLP-1 מפחיתים סיכון למחלת כבד חמורה (Gut)

טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשוי להפחית את הסיכון לפתח מחלת כבד חמורה במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד כרונית, כך מציע מחקר שפורסם ב-Gut

טיפול באגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 עשוי להפחית את הסיכון לפתח שחמת, סרטן כבד ותוצאות שליליות אחרות הקשורות בכבד במבוגרים עם סוכרת מסוג 2 ומחלת כבד כרונית, כך מציע מחקר חדש שפורסם ב-Gut. החוקרים הבחינו בסיכון נמוך ב-49% ל-10 שנים לתוצאות שליליות הקשורות בכבד בחולים עם כל מחלת כבד כרונית וסוכרת מסוג 2 שהחלו טיפול באגוניסט ל-GLP-1 ודבקו בטיפול, בהשוואה לנבדקים שלא התחילו טיפול ב-GLP-1.

“התוצאות שלנו מספקות תמיכה מסוימת להשערה שאגוניסטים ל-GLP-1 יכולים להיות אופציה טיפולית המפחיתה את הסיכון לתוצאות שליליות הקשורות בכבד באוכלוסיית חולים זו”, ציין המחבר הראשי של המחקר. “מחקרים אקראיים העריכו עד כה רק תוצאות היסטולוגיות (סמנים לתוצאות הקשורות לכבד), אבל במחקר זה הצלחנו לחקור תוצאות קליניות, שזה יתרון משמעותי, עם זאת, קשה להסיק מסקנות משמעותיות ממחקר בודד”, הוסיף.

החוקרים בחנו נתונים תצפיתיים מרישום שירותי הבריאות השבדיים מ-2010 עד 2020, שכללו 1026 מטופלי GLP-1 ו-15,633 ללא טיפול.

בניתוח על פי מטרת המחקר (intention-to-treat), הסיכון של 10 שנים לתוצאות שליליות הקשורות בכבד היה 13.3% אצל קבוצת הטיפול לעומת 14.6% בקבוצת הביקורת (יחס סיכון [RR], 0.91). עם זאת, תוצאות אלו היו לא חד-משמעיות עם רווח סמך שנע בין 0.50 ל-1.32, ציינו המחברים. בניתוח המקביל פר-פרוטוקול (per-protocol), הסיכון לתוצאות שליליות הקשורות בכבד לאחר 10 שנים היה 7.4% ו-14.4%, בהתאמה, והניב RR של 0.51. אומדני הסיכון פר-פרוטוקול לאחר 6 שנים היו 5.4% ו-9% (RR, 0.60), ולאחר 8 שנים היו 7.2% ו-11.7% (RR, 0.61).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה