גסטרואנטרולוגיה

בדיקת cfDNA לאבחון מוקדם של סרטן מעי גס (NEJM)

בדיקת cfDNA, שמטרתה לזהות DNA לא תקין באנשים עם סיכון ממוצע לסרטן המעי הגס, זיהתה נכון סרטן מעי גס ברוב האנשים שנמצא כי חולים בסרטן, כך עולה ממחקר שפורסם ב-The New England Journal of Medicine

בדיקת דם cfDNA, שמטרתה לזהות DNA לא תקין באנשים עם סיכון ממוצע לסרטן המעי הגס, זיהתה נכון סרטן מעי גס ברוב האנשים שנמצא כי חולים בסרטן, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-The New England Journal of Medicine.

לפי המחקר, לבדיקת cfDNA הייתה רגישות של 83%, 90% ספציפיות לסרטן מתקדם ו-13% רגישות לנגעים טרום סרטניים מתקדמים. לשיטות סקר לא פולשניות אחרות יש רגישות של 67% עד 94% עבור סרטן מעי גס ו-22% עד 43% עבור נגעים טרום סרטניים מתקדמים.

“תוצאות המחקר מהוות צעד מבטיח לקראת פיתוח כלים נוחים יותר לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס בזמן שהוא מטופל בקלות רבה יותר”, אמר המחקר הראשי של המחקר, “הבדיקה, שיש לה יכולת דיוק לגילוי סרטן המעי הגס בדומה לבדיקות צואה המשמשות לגילוי מוקדם של סרטן, יכולה להיות חלופה לחולים שעלולים לסרב לבדיקות הסקר הנוכחיות”, אמר.

המחקר בחן את את הרגישות והספציפיות של בדיקת דם cfDNA (Shield, Guardant Health) מול זו שהתקבלה בקולונוסקופיה, תקן הזהב לבדיקת סרטן מעי גס. הבדיקה מזהה סרטן באמצעות שינויים גנומיים, סטטוס מתילציה חריגה ודפוסים פרגמנטומיים. בדיקות דם דומות המפותחות כבדיקות “ביופסיה נוזלית” גם עבור בדיקות סרטן מתפתחות אחרות. בסך הכל, 54 מתוך 65 (83.1%) משתתפים עם סרטן מעי גס שזוהה בקולונוסקופיה היו חיוביים בבדיקת דם cfDNA. עם זאת, 11 משתתפים (16.9%) עם סרטן מעי גס היו שליליים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה