גסטרואנטרולוגיה

עדכון ההנחיות של ה-USPSTF לבדיקות סקר לסרטן השד (JAMA)

BREAST CANCER סרטן השד בדיקת שד
נשים הנחשבות בסיכון ממוצע לחלות בסרטן שד צריכות לעבור ממוגרפיה כל שנה שנייה החל מגיל 40, במקום בגיל 50, כך עולה מההמלצות האחרונות של כוח המשימה של שירותי מניעה בארה"ב

נשים הנחשבות בסיכון ממוצע לחלות בסרטן שד צריכות לעבור ממוגרפיה כל שנה שנייה החל מגיל 40 עד גיל 74, כך על פי ההמלצות האחרונות של כוח המשימה של שירותי מניעה בארה”ב (USPSTF). בהמלצות המעודכנות שלו שפורסמו באפריל ב-JAMA, ה-USPSTF גם פנה בקריאה דחופה לטפל בסיבות בגינן נשים שחורות נוטות למות מסרטן השד יותר מאשר נשים לבנות, והדגיש את החשיבות במחקר נוסף כדי לענות על שאלות מתמשכות לגבי הדרך הטובה ביותר לבצע בדיקת סקר בנשים עם שדיים צפופים, שיש לכ-40% מהנשים. ה-USPSTF הדגיש פערי ראיות לגבי היתרונות והנזקים של המשך ממוגרפיה גם לאחר גיל 75 שנים.

בשנת 2016, צוות המשימה המליץ ​​על בדיקת ממוגרפיה דו-שנתית לנשים 10 שנים מאוחר יותר, בגיל 50, תוך דגש על הצורך של רופאים ומטופלים לשקול את הסיכונים והיתרונות של בדיקה עבור בנות 40.  המעבר להמלצה כללית להתחיל בגיל 40 מבוסס על סקירה רחבה של נתונים זמינים על ממוגרפיה, כולל מודלים מ-Cancer Intervention and Surveillance Modeling Network (CISNET). לצד ההמלצות, פורסמו ב-JAMA שלושה מאמרי מערכת נפרדים – שיקוף של המחלוקת שהמלצות אלו לסקר של סרטן השד יוצרות לעתים קרובות.

כך למשל, במאמר המערכת הראשון, שפורסם ב-JAMA Open Network, הדגישו שלמרות שבדיקה מוקדמת יותר תמנע יותר מקרי מוות מסרטן השד, היא גם תוביל ליותר תוצאות חיוביות שגויות והעלאת שיעורי אבחון יתר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה