כירורגיה כללית

היעילות והבטיחות של Tildrakizumab בטיפול בפסוריאזיס רובדי של הקרקפת (J Am Acad Dermatol)

פסוריאזיס

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Tildrakizumab (אילומיה) מהווה טיפול יעיל כנגד פסוריאזיס של הקרקפת, ללא סוגיות בטיחות חדשות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פסוריאזיס של הקרקפת הינה מחלה נפוצה וקשה לטיפול. מטרתם במחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Tildrakizumab בטיפול בחולים עם אבחנה של פסוריאזיס של הקרקפת.

המחקר בשלב 3b הינו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל חולים עם פסוריאזיס רובדי בדרגה בינונית-עד-חמורה עם מעורבות של הקרקפת (מעורבות של לפחות 30% מפני שטח הקרקפת) אשר טופלו ב- Tildrakizumab במינון 100 מ”ג או פלסבו בתחילת המחקר ולאחר ארבעה שבועות.

התוצא העיקרי היה מדד Investigator Global Assessment Modified (או IGA Mod) של “נקי” או “כמעט נקי” עם ירידה של לפחות שתי נקודות מתחילת המחקר עד לאחר 16 שבועות. תוצאי סיום משניים כללו תגובה לפי PSSI 90 (או Psoriasis Scale Severity Index) לאחר 12 שבועות ו-16 שבועות ותגובה לפי מדד IGA mod לאחר 12 שבועות. בטיחות הטפול נקבעה על-פי אירועים חריגים משנית לטיפול.

מדגם המחקר כלל 89 חולים אשר טופלו ב- Tildrakizumab ו-82 חולים בזרוע הפלסבו.

מבין כלל החולים בזרוע ההתערבות, 49.4% מהחולים השיגו תגובה לטיפול לפי מדד IGA mod לאחר 16 שבועות, זאת בהשוואה ל-7.3% מהחולים בזרוע הפלסבו. לאחר 12 שבועות, שיעורי התגובה לטיפול עמדו על 46.1% בקבוצת המטופלים ב- Tildrakizumab לעומת 4.9% בקבוצת הפלסבו.

מהנתונים לאחר 16 שבועות עלה כי שיעורי התגובה לפי PSSI 90 עמדו על 60.7% בקבוצת הטיפול ב- Tildrakizumab, בהשוואה ל-4.9% בקבוצת הפלסבו. לאחר 12 שבועות, שיעורי התגובה עמדו על 48.3% עם Tildrakizumab לעומת 2.4% בקבוצת הפלסבו (p<0.00001 בכל המקרים).

לא תועדו אירועים חריגים חמורים משנית לטיפול התרופתי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אמנם מוצגים רק נתונים קצרי-טווח, אך אלו תומכים ביעילות ובטיחות Tildrakizumab לטיפול בפסוריאזיס של הקרקפת.

J Am Acad Dermatol, Mar 28, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה