גריאטריה

הערכת יעילות טיפולים תרופתיים לאי-ספיקת לב בנוכחות מחלות ריאות וכליות (J Am Geriatr Soc)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatric Society מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש שנועד לבחון את היעילות הקלינית של טיפול בחסמי ביתא בחולי אי-ספיקת לב עם מחלת ריאות כרונית והטיפול במעכבי ACE ו-ARB (Angiotensin Receptor Blockers) בחולי אי-ספיקת לב עם מחלת כליות כרונית.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד או שמור של חדר שמאל. התוצאים הקליניים שנבחנו כללו תמותה מכל-סיבה, אשפוז בשל אי-ספיקת לב ואשפוז מכל-סיבה.

בקרב חולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, בשילוב עם מחלת ריאות כרונית, הטיפול בחסמי ביתא סיפק הגנה מפני תמותה (סיכון יחסי של 0.58) ואשפוזים בשל אי-ספיקת לב (סיכון יחסי של 0.78). באלו עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל, לא תועד קשר משמעותי בין טיפול בחסמי ביתא ובין אחד התוצאים שנבחנו במחקר.

החוקרים מצאו כי הטיפול במעכבי ACE ו-ARB סיפק הגנה מפני כל שלושת התוצאים שנבחנו בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל (תמותה מכל-סיבה: סיכון יחסי של 0.60; אשפוזים בשל אי-ספיקת לב: סיכון יחסי של 0.43; אשפוזים מכל-סיבה: סיכון יחסי של 0.63) ובאלו עם מקטע פליטה שמור של חדר שמאל (תמותה מכל-סיבה: סיכון יחסי של 0.52; אשפוזים בשל אי-ספיקת לב: סיכון יחסי של 0.35; אשפוזים מכל-סיבה: סיכון יחסי של 0.67).

החוקרים מאמינים כי מחקרים תצפיתיים גדולים עשויים לסייע בזיהוי תתי-קבוצות חשובות של חולים עם אי-ספיקת לב, בהן תתכן תועלת לגישות טיפול קיימות. הממצאים עשויים גם לסייע בתכנון טוב יותר של מחקרים עתידיים.

J Am Geriatr Soc. 2017;65(12):2610-2618

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה