ביטוח רפואי

כמה זמן אישה צריכה לחכות לפני שתיכנס להריון שוב? (The Lancet Regional Health – Americas)

היריון
מחקר שפורסם ב-The Lancet Regional Health - Americas מציע שיש להתאים את ההמלצה למרווח בין ההריונות בהתחשב בגורמים כמו היסטוריה מיילדותית אימהית

כמה זמן אישה צריכה לחכות לפני שתיכנס להריון שוב? לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO), רצוי להמתין לפחות 24 חודשים בין לידה להריון חדש. אבל מחקר שפורסם בפברואר השנה ב-The Lancet Regional Health – Americas, תוך שימוש בנתונים של יותר מ-4.7 מיליון לידות חי בברזיל, מציע שיש להתאים את ההמלצה הזו, בהתחשב בגורמים כמו היסטוריה מיילדותית אימהית.

המחקר כלל מידע על 3,804,152 נשים ו-4,788,279 לידות, שלכל הנשים היו לפחות שתי לידות חי רצופות. רוב מרווחי בין ההריונות, כלומר ההבדל בין הלידה הקודמת להתעברות שלאחר מכן, נע בין 23 ל-58 חודשים (39.1%). מרווחים קיצוניים של < 6 חודשים ו-> 120 חודשים התרחשו ב-5.6% ו-1.6% מהמקרים, בהתאמה.

לגבי תוצאות שליליות, המחקר הצביע על כך שבכלל האוכלוסייה, תינוקות קטנים לגיל ההריון (SGA) נצפו ב-8.4% מהלידות הבאות, בעוד משקל לידה נמוך (LBW) התרחש ב-5.9% ולידה מוקדמת ב-7.5%.

המחברים ציינו כי הסיכון לתוצאות שליליות עוקבות גדל עם מרווחי זמן בין ההריון קיצוניים, כאשר SGA הוא החריג היחיד. במקרה זה, לנשים שהיה להן מרווח בין הלידה הקודמת להתעברות שלאחריה של מעל 120 חודשים, היה סיכון נמוך יותר ל-SGA.

המחקר הראה גם שהסיכונים ל-SGA, LBW ולידה מוקדמת היו גבוהים יותר בקרב נשים עם היסטוריה של תופעות שליליות בהריונות הקודמים. יתר על כן, המחברים ציינו כי נראה כי להתרחשות הקודמת של תוצאות שליליות “יש השפעה משמעותית יותר על התוצאה של ההריון הנוכחי מאשר המרווח בין ההריונות”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה