פנימית

חשיבות התחלת טיפול מוקדם בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי (מתוך כנס ה-Congress of Clinical Rheumatology)

טיפול מוקדם עשוי להגדיל את הסיכויים להשגת הפוגה ללא טיפול תרופתי ולהאט את התקדמות המחלה בחולים עם ספונילדוארתריטיס אקסיאלי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-Congress of Clinical Rheumatology.

באופן ספציפי, הטיפול במעכבי JAK דוגמת Tofacitinib (קסלג’אנז), Upadacitinib (רינבוק) ו-Filgotinib, הפחית משמעותית את השינויים הדלקתיים בעמוד שדרה ובמפרק סקרואיליאקי, כפי שנקבע בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית.

החוקרים מסבירים עוד כי למרות שיש עדות הדמייתית מוגבלת התומכת ביעילות מעכבי JAK לטיפול בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי, מהנתונים עולה כי Upadacitnib ו-Tofacitinib עשויים לשפר תהליכים דלקתיים בעמוד שדרה ובמפרקים סקרואילאקים. מנגד, המשך טיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים עשוי להיות בעל השפעה פחותה בחולים אלו.

המסקנה של המומחים היא כי ייתכן ולנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים השפעה קטנה, אך ייתכן ולא מספקת בכדי להדגים הבדל משמעותי קלינית, לפחות לא בפרק זמן של שנתיים. במידה והחולים עם מחלה יציבה, אזי אין צורך להמשיך בטיפול בנוגדי-דלקת שאינם סטרואידים.

עם זאת, ללא תלות בטיפולים הזמינים, זיהוי מוקדם של התקדמות מחלה מהווה את האפשרות הטובה ביותר להפחתת התקדמות מחלה בעתיד. מתן טיפול בשלב מאוד מאוד מוקדם וזיהוי הנגע האקוטי עשוי להביא לנסיגה מלאה של הממצאים.

המומחים מאמינים כי התערבות מוקדמת בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי מאפשר לריאומטולוגים לנצל בצורה הטובה ביותר את חלון ההזדמנויות למתן טיפול יעיל.

ככל שהאבחנה של המחלה נעשית בשלב מוקדם יותר, כך ניתן להתחיל טיפול מוקדם יותר בחולים אלו. התחלת טיפול בשלב מוקדם מלווה בסיכוי גבוה יותר להשגת תגובה.

מתוך כנס ה-Congress of Clinical Rheumatology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה