פנימית

חסר ויטמין D מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך (J Bone J Surgery)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery עולה כי חסר ויטמין D מלווה בתוצאות קליניות ותפקודיות גרועות יותר לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך; עם זאת, תוספי ויטמין D עשוי להביא לשיפור בתוצאות בחולים עם חסר ויטמין D.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית של עשרה מחקרים שכלל 146,054 חולים שעברו 150,107 ניתוח ראשוני להחלפת מפרק הברך במטרה לבחון את ההשפעה של חסר ויטמין D על תוצאים דוגמת מדדי WOMAC, מדד Knee Society Scoring, מדד American Knee Society, ניתוחים חוזרים, זיהומים ונוקשות לאחר-ניתוח. עוד הושלמה מטה-אנליזה של שלושה מהמחקרים להערכת ההשפעה על משך האשפוז.

מהנתונים עולה כי ארבעה מבין 10 המחקרים דיווחו על תוצאות גרועות יותר לפי מדדי WOMAC, KSS ו-American Knee Society בחולים עם חסר ויטמין D לעומת אלו עם רמות מספקות של הוויטמין. ארבעת המחקרים דיווחו עוד כי בחולים עם חסר ויטמין D תועד סיכון מוגבר לניתוחים חוזרים, זיהום מפרק תותב ונוקשות לאחר-ניתוח.

ממטה-אנליזה של שלושת המחקרים שבחנו את משך האשפוז עלה כי בחולים עם חסר ויטמין D תועדה עליה משמעותית במשך האשפוז, בהשוואה לחולים עם רמות מספקות של ויטמין D. תוספי ויטמין D הובילו לשיפור תוצאות תפקודיות והפחיתו את הסיכון לניתוחים חוזרים וזיהומי מפרק.

החוקרים כותבים כי למרות ההטרוגניות של המחקרים, רובם הגדול דיווח על עליה בשיעור הסיבוכים בחולים עם חסר ויטמין D ושיפור בתוצאות לאחר מתן תוספים.

J Bone J Surgery, April 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה