פנימית

עדויות חדשות תומכות בבטיחות משלב Atogepant עם Ubrogepant לטיפול במיגרנה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN)

מתן משולב של Atogepant (קיוליפטה) למניעה עם Ubrogepant (אוברלוי) לטיפול בהתקף מיגרנה נמצא בטוח ונסבל היטב לאורך 12 שבועות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Neurology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים רבים נוטלים Atogepant למניעה של מיגרנה עם Ubrogepant לטיפול בהתקף מיגרנה. כעת הם ביקשו לבחון את הבטיחות והסבילות של משלב הטיפולים התרופתיים, עם דגש על ההשפעה על תפקודי הכבד בעקבות חשיפה לשני התכשירים.

במחקר TANDEM בשלב 4 טופלו חולים עם מיגרנה אפיזודית ב- Atogepant במינון 60 מ”ג פעם ביום למשך 12 שבועות. לאחר מכן, הוסף טיפול ב-Ubrogepant במינון 100 מ”ג לפי הצורך לטיפול בהתקפי מיגרנה למשך 12 שבועות. מנה שניה של Ubrogepant או טיפול תרופתי אחר ניתנו במקרים בהם כאב הראש לא חלף בתוך 24 שעות.

מדגם המחקר כלל 262 חולים שלקחו חלק בחלק הראשון של המחקר (אוכלוסיית בטיחות ראשונה) ו-218 חולים המשיכו לחלק השני (אוכלוסיית בטיחות שנייה).

מהנתונים עולה כי שיעור אירועים חריגים על-רקע הטיפול התרופתי עמד על 49.6% בקרב החולים שנכללו באוכלוסיית הבטיחות הראשונה לעומת 43.1% באוכלוסיית הבטיחות השנייה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר על-רקע הטיפול התרופתי כללו זיהום COVID-19, עייפות, בחילות, ירידה בתאבון ועצירות.

שיעור תופעות הלוואי של Atogepant היה נמוך כאשר הוסף טיפול ב-Ubrogepant ולא תועדו סוגיות הנוגעות לבטיחות כבדית של הטיפול המשולב.

מתן משולב של Atogepant עם Ubrogepant נמצא בטוח ונסבל היטב למשך 12 שבועות. תוצאות הבטיחות בכללותן לאורך 24 שבועות תואמות לפרופיל הבטיחות של Atogepant לבדו. לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות לאורך 24 שבועות המחקר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAN

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה