משחקי וידאו להפחתת תסמיני ADHD ודיכאון בילדים ובני נוער (APA)

משחקי וידאו ממוקדים יכולים לסייע בהפחתת סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז ודיכאון בילדים ובני נוער, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה שהוצגה במפגש השנתי של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית

משחקי וידאו ממוקדים יכולים לסייע בהפחתת סימפטומים של הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ודיכאון בילדים ובני נוער, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה ומטה-אנליזה שהוצגה במפגש השנתי של האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית (APA) 2024.

למרות שההתערבויות בתחום בריאות הנפש מבוססות משחקי ווידאו או ה”משחקיות” היו קשורים לשיפורים מתונים בתסמיני ADHD ודיכאון, החוקרים לא מצאו תועלת משמעותית בטיפול בחרדה. “המחקרים מראים שמשחקי הווידאו האלה באמת עובדים, לפחות עבור ADHD ודיכאון, אבל אולי לא עבור חרדה”, אמר החוקר הראשי של המחקר. “התוצאות עשויות לסייע לרופאים כשהם ממליצים למטופלים ולהורים לגבי היעילות של שימוש במשחקי וידאו לטיפול במצבי בריאות נפשיים”, הוסיף.

הפרעת נפש בילדות היא בעיה שכיחה, כאשר כ-20% מהילדים מתמודדים עם אתגר בריאותי נפשי כלשהו כמו ADHD, חרדה או דיכאון. משחקי הוידאו הממוקדים הם כמו משחקי וידאו אחרים, בכך שהשחקנים מתקדמים ברמות בפלטפורמות דיגיטליות ומתוגמלים על התקדמות, אך הם נוצרו במיוחד כדי להתמקד במצבי בריאות נפשיים מסוימים.

משחק של ADHD, למשל, עשוי לכלול משתמשים המשלימים פעילויות הדורשות מידה הולכת וגוברת של תשומת לב. משחקים המתמקדים בדיכאון עשויים לשלב שיטות מיינדפולנס ומדיטציה או אלמנטים התנהגותיים קוגניטיביים. מומחים בפסיכיאטריה של ילדים מעורבים בפיתוח משחקים כאלה יחד עם אנשי מקצוע בטכנולוגיה של עסקים ומשחקי וידאו.

המחקר מצא כי למשחקים אלו הייתה השפעה טיפולית צנועה לטיפול בהפרעות קשב וריכוז (g = 0.280; P = .005) ודיכאון (מאוחד g = 0.279; P = .005) בילדים ובני נוער. עם זאת, נראה שמשחקים המכוונים לחרדה לא היו בעלי אותה השפעה חיובית (מאוחד g = 0.074; P = .197).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה