חקר הכבד

טיפול מלעורי ב- CTS מול טיפול ניתוחי (מתוך ה- Journal of Hand Surgery)

מאת ד”ר מיכל איזנשטט

מתוצאות מחקר שפורסם בגיליון מרץ של הירחון Journal of Hand Surgery, עולה כי PCTR (percutaneous carpal tunnel release) מספק החלמה נוירולוגית דומה לזו המופיעה בעקבות mini-OCTR (mini-open carpal tunnel release), כאשר הראשון כרוך בפחות תחלואה בתר-ניתוחית וחזרה מהירה יותר לתפקוד.

במחקר הנוכחי נבדקו 74 ידיים של 65 נשים עם סינדרום תעלת כף היד (CTS carpal tunnel syndrome) אידיופאתי, בגיל ממוצע של 58 שנים. 35 ידיים של 29 נשים טופלו ב- PCTR, שבמסגרתו מבוצע שחרור באמצעות מתקן הכולל תער מעוקל, מוליך ומחזיק, לאורך אמצע הדרך בין העצב המדיאני והעורק האולנארי (קו בטוח safe line), תחת סונר ותוך חיתוך של 4 מ”מ.  39 ידיים של 36 נשים טופלו ב- mini-OCTR, שמסגרתו מבוצע שחרור לאורך הקו הבטוח, דיסטאלית תחת הסתכלות ישירה באמצעות חתך של 1 1.5 ס”מ, ופרוקסימאלית תחת סונר, תוך כדי שימוש במתקן המכיל סל, מקבת ושפופרת חיצונית.

מתוצאות המחקר עולה כי הערכות לאחר 3, 6, 13, 26, 52, ו- 104 שבועות לא הראו הבדלים משמעותיים בהחלמה נוירולוגית בין שתי הקבוצות (p > .05).  קבוצת ה- PCTR דווחה על פחות כאב באופן משמעותי, על אחיזה טובה יותר, על כח צביטה רב יותר ועל שביעות כללית גבוהה יותר, לאחר 3 ו 6 שבועות (p > .05), וכן על רגישות קלה יותר באיזור הצלקת לאחר 3, 6, ו 13 שבועות (p > .05).  בשתי הקבוצות לא הופיעו סיבוכים.

Journal of Hand Surgery

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה