חקר הכבד

שירות חדש לכירורגיה הפטוביליארית נפתח בימים אלו בבי”ח לניאדו

STOMACH PAIN
השירות יעניק טיפול כירורגי ואונקולוגי למחלות דרכי העיכול העליונות : כבד, דרכי מרה ולבלב.

מערכת העיכול הינה מהמערכות הסבוכות והרגישות בגוף האדם. המערכת מורכבת מאיברים רבים הקשורים אחד לשני , האיברים כולם מייצרים את “חומרי הגלם” הנדרשים לפעילות תקינה של הגוף. מערכת העיכול מחולקת לשניים: החלק התחתון והחלק העליון. החלק העליון מכיל (בין השאר)  את הכבד, הלבלב, כיס המרה ודרכי המרה, והתחום אשר נוגע לטיפול בהם נקרא כירורגיה הפטוביליארית. לאיברים הנ”ל תפקיד קריטי בהתנהלות תקינה של מערכת העיכול מחד, ותפקוד תקין של מערכות גוף האדם מאידך.

כמו כל איבר בגוף, איברים אלה יכולים להיות מקור או יעד למחלות ממאירות או טרום ממאירות. כידוע, בשנים האחרונות ישנה עליה במספר החולים המאובחנים עם ממאירויות של מערכת העיכול בכלל,ושל הכבד, הלבלב ודרכי המרה בפרט.  ההתקדמות הטכנולוגית של מערכות האבחון ההדמייתי בשנים האחרונות והעליה במספר ההדמיות המבוצעות באופן כללי,  תורמת לכך שמחלות אלה מאובחנות בשלב מוקדם יחסית וניתן לבצע ניתוח, על מנת להציל את חיי המטופל/ת. הטיפול המוצע הינו טיפול משולב הכולל ניתוח –  כריתה של הגידול – ובדרך כלל משולב גם בטיפולים תרופתיים נוספים.

בית חולים לניאדו פותח בימים אלו שירות חדש לטיפול מולטי-דיסצפלינרי בבעיות הקשורות לדרכי העיכול העליונות –  כבד, לבלב ודרכי מרה. הטיפול מבוצע באמצעות צוות רב מקצועי הכולל כירורגים מומחים בתחום,  מומחי גסטרו – אנטרולוגיה, מומחי אונקולוגיה, רדיולוגים מומחים המשתמשים במגוון טכנולוגיות על מנת לייצר דיאגנוזה ספציפית.  מחלות דרכי עיכול עליונות מופיעות, בדרך כלל, אצל מטופלים/ות מעל גיל 60 הסובלים מבעיות כרוניות שונות הדורשות מענה ספציפי, במהלך הטיפול בבעיות הקשורות לכירורגיה הפטוביליארית. לכן, ישולבו בטיפול גם מומחים מתחומים כמו  קרדיולוגיה/גריאטריה  בהתאם לרקע הרפואי של המטופל/ת. בזכות דיון במסגרת רב תחומית, כל מקרה מעובד ומנוהל באופן יסודי מעמיק, על מנת להעניק טיפול מיטבי מותאם לחולה.

בראש השירות יעמוד ד”ר מוחמד אבו ערישה, כירורג מומחה ובוגר השתלמות עמיתים ממושכת שבוצעה ביחידה לכירורגיה הפטוביליארית באיכילוב. השירות יכלול הליך אבחון מעמיק, תכנית טיפול מותאמת אישית הכוללת טיפול תרופתי ו/או ניתוחי. הליך האבחון הינו ממושך היות ונדרשות בדיקות רבות עד להגעה לאבחנה ספציפית, יתכן וחלק מהבדיקות הנדרשות לאבחון יבוצעו במהלך אשפוז, על מנת לזרז את הליך האבחנה ככל האפשר.  ד”ר אבו ערישה יעבוד בשיתוף פעולה מלא עם פרופ’ יורם קלוגר שהצטרף לצוות המחלקה הכירורגית לאחרונה. פרופ’ קלוגר הינו מומחה בעל שם עולמי בניתוחי לבלב ודרכי מרה, עמד בראש המערך לכירורגיה כללית במרכז הרפואי רמב”ם במשך שנים רבות.

פרופ’ צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי”ח לניאדו בירך על פתיחת השירות החדש ואמר  “אנו משרתים כחצי מליון תושבי נתניה והשרון. השכיחות של מחלות סרטניות , אך לא רק, של דרכי העיכול העליונות הינה גבוהה. יש צורך דחוף להקמת שירות שיתן מענה הולם. אני שמח כי ד”ר אבו ערישה , בוגר השתלמות עמיתים ממושכת בכירורגיה הפטוביליארית  באיכילוב, מרים את הכפפה ולוקח על עצמו לבנות את השירות ובהמשך גם יחידה. שיתוף הפעולה הנדרש לטיפול בבעיות דרכי עיכול עליונות נוגע כמעט לכל היחידה והמחלקות בבית החולים, זהו מאמץ משותף לכלל הצוות , על מנת להעניק שירות רפואי מציל חיים ומשפר איכות חיים”.

 

לקביעת תור ניתן להתקשר למספר 09-8609336

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה