חקר הכבד

מה בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה במבוגרים בארצות הברית? (Front Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר הפוך בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה בקרב מבוגרים בארצות הברית, כאשר באלו עם חסר ויטמין D תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לחרדה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים העלו את האפשרות לקשר בין ויטמין D ובין היארעות הפרעות חרדה. עם זאת, העדויות בנושא עד כה לא היו עקביות ונדרשו מחקרים נוספים בנושא. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין רמות ויטמין D בדם ובין חרדה.

החוקרים התבססו על נתונים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey בארצות הברית לשנים 2007 עד 2012. המחקר כלל 12,232 משתתפים וניתוח סטטיסטי רב-משתני שימש להערכת הקשר בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה.

מהנתונים עולה קורלציה שלילית בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה (p<0.001). החוקרים מדווחים כי לוויטמין D הייתה השפעה משמעותית על הסיכון לחרדה כאשר באלו ברבעון הרביעי של רמות ויטמין D בדם תועד סיכון נמוך ב-23% לדיכאון (יחס סיכויים של 0.774, רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.90) בהשוואה לאלו ברבעון הראשון של רמות ויטמין D בדם, השפעה אשר נותרה מובהקת סטטיסטית גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים (יחס סיכויים של 0.78, רווח בר-סמך 95% של 0.66-0.91).

מניתוח הממצאים עלה קשר שלילי בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה, קשר אשר נותר גם לאחר תקנון לערפלנים אפשריים. החוקרים קוראים להשלמת מחקרים פרוספקטיביים באיכות טובה יותר על-מנת לאשר את הקשר בין רמות ויטמין D בדם ובין הסיכון לחרדה במבוגרים.

Front Nutr, March 14, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה