חקר הכבד

תוצאות טובות יותר לניתוח כתף הפוכה לעומת טיפול שמרני במקרים של שבר הומרוס (J Shoulder Elbow Surg)

בחולים עם שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה שעברו ניתוח החלפת כתף הפוכה תועדו תוצאות טובות יותר לאחר שנה אחת, בהשוואה לאלו שטופלו שמרנית, ללא התערבות ניתוחית, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Shoulder and Elbow Surgery.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, אקראי ומבוקר שכלל חולים עם שבר הומרוס פרוקסימאלי עם תזוזה שחולקו באקראי לניתוח החלפת כתף הפוכה (37 חולים; גיל ממוצע של 76.51 שנים) או טיפול שמרני (44 חולים, גיל ממוצע של 77.43 שנים) בין אוקטובר 2015 ועד יולי 2021. התוצאים שנבחנו כללו את מדד Constant-Murley Score, סיבוכים וניתוחים חוזרים.

לאחר שנה אחת, מדד Constant-Murley Score הממוצע עמד על 61.24 בקרב חולים שעברו ניתוח החלפת כתף הפוכה ועל 52.44 באלו שטופלו שמרנית. החוקרים מציינים כי שני חולים שעברו ניתוח פיתחו סיבוכים חמורים: חולה אחד אובחן עם זיהום אקוטי סביב המפרק התותב שדרש ניתוח חוזר וחולה שני אובחן עם נזק לעצב אקסילרי לאחר הניתוח שלא חלף לאחר שנה אחת של מעקב. לא תוארו סיבוכים בקרב חולים שטופלו שמרנית לאחר שנה אחת של מעקב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ההבדל במדד Constant-Murley Score בין חולים שעברו ניתוח ואלו שטופלו שמרנית היה קרוב לסף של הבדל בעל חשיבות קלינית. עם זאת, הם מציינים כי גישה זו כרוכה בסיכון לסיבוכים הקשורים בהתערבות ניתוחית.

J Shoulder Elbow Surg, March 26, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה