המעבדה הרפואית

טיפול ב-Atogepant עדיף על Rimegaepant להקלה על מיגרנה (Cephalalgia)

טיפול ב- Atogepant(קיוליפטה) במינון 60 מ”ג פעם ביום הפחית משמעותית את מספר ימי מיגרנה בחודש לאחר 12 שבועות, בהשוואה לטיפול פומי ב-Rimegepant (נורטק) במינון 75 מ”D אחת ליומיים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Cephalalgia.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Atogepant ו-Rimegepant הן תרופות ממשפחת אגוניסטים ל-CGRP ומשמשות כטיפול למניעת מיגרנה. Atogepant מיועד למניעת מיגרנה אפיזודית ומיגרנה כרונית, בעוד ש-Rimegepant מיועד לטיפול במיגרנה אפיזודית וכטיפול אקוטי למיגרנה.

החוקרים ביקשו לבחון את הבטיחות, היעילות והסבילות של טיפולים אלו למניעת מיגרנה במטרה לסייע בתהליכי קבלת החלטות לטיפול במיגרנה.  הם התבססו על נתונים ממחקרי ADVANCE ו-PROGRESS, שני מחקרים בשלב 3 להערכת Atogepant, כמו גם ממחקר אחד בשלב 2/3 להערכת Rimegepant.

ניתוח היעילות כלל 252 משתתפים וניתוח הסבילות והבטיחות כלל 259 חולים שטופלו ב- Atogepant במינון 60 מ”ג פעם ביום. קבוצת הטיפול ב-Rimegepant כללה 348 חולים בניתוח היעילות ו-370 חולים בזרוע הבטיחות והסבילות.

תוצא היעילות העיקרי היה שינוי במספר ימי מיגרנה בחודש משבוע 1 עד שבוע 12 בשלושת המחקרים, כאשר תוצאי סיום משניים כללו את הירידה במספר ימי טיפול תרופתי אקוטי, כמו גם הערכת איכות החיים על-בסיס תשובות לשאלונים ספציפיים למיגרנה באותן נקודות זמן.

מנתונים עולה כי Atogepant במינון 60 מ”ג הדגים ירידה גדולה יותר משמעותית בממוצע מספר ימי מיגרנה בחודש (הבדל ממוצע של 1.65) משבוע 1 עד שבוע 12, כמו גם בין שבועות 9 עד 12 (1.50-, רווח בר-סמך 95% של 2.55- עד 0.43-) בהשוואה ל- Atogepant במינון 75 מ”ג.

בנוסף, Atogepant במינון 60 מ”ג לווה בירידה גדולה יותר בטיפול תרופתי אקוטי למיגרנה, בהשוואה ל-Rimegepant במינון 75 מ”ג בין שבוע 1 עד 12 (רווח בר-סמך 95% של 2.08-, רווח בר-סמך 95% של 3.00- עד 1.16-) כמו גם בין שבועות 9 עד 12 (1.79-, רווח בר-סמך 95% של 2.78- עד 0.78-).

באשר למדדי איכות חיים, טיפול ב- Atogepant במינון 60 מ”ג לווה במדדי איכות חיים טובים יותר לפי שאלון ספציפי למיגרנה בהשוואה לטיפול ב-Rimegepant במינון 75 מ”ג לאחר 12 שבועות.

החוקרים מציינים כי שתי התרופות הדגימו פרופיל בטיחות וסבילות דומים.

במחקרים בעתיד להשוואת טיפולים למניעת מיגרנה יש מקום להשלים ניתוחים סטטיסטיים לזיהוי מאפייני משתתפים המלווים בשיפור תסמיני טוב יותר עם טיפול אחד לעומת אחר.

Cephalalgia, Feb 27, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה