המעבדה הרפואית

האם תחליף מלח עשוי להפחית תמותה קרדיו-וסקולרית? (Annals of Internal Medicine)

החלפה בקנה מידה גדול של מלח לתחליף מלח טומנת בחובה הבטחה להפחתת תמותה, כך מציעה סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמה ב-Annals of Internal Medicine

החלפה בקנה מידה גדול של מלח לתחליף מלח טומנת בחובה הבטחה להפחתת מקרי התמותה, ללא סיכון מוגבר לנזק חמור, במיוחד עבור אנשים מבוגרים שבסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (CVD), כך מציעה סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של חוקרים אוסטרלים שפורסמה ב-Annals of Internal Medicine. המחקר מוסיף ראיות נוספות לכך שאימוץ רחב של תחליפי מלח עשירים באשלגן להכנת מזון עשוי להשפיע באופן משמעותי על בריאות האוכלוסייה.

למרות שהעדויות התומכות היו בעלות ודאות נמוכה, ניתוח של 16 מחקרים אקראיים מבוקרים בינלאומיים של התערבויות שונות עם 35,321 משתתפים מצא כי החלפת מלח קשורה לירידה מוחלטת של 5 מתוך 1000 מקרי תמותה מכל הסיבות (רווח בר סמך של  -3 עד -7 ) ו-3 מתוך 1000 מקרי תמותה קרדיו-וסקולרים (רווח בר סמך של -1 עד -5).

החוקרים מצאו גם עדויות בוודאות נמוכה מאוד לירידה מוחלטת של 8 מתוך 1000 אירועים קרדיווסקולריים חמורים (רווח בר סמך של 0 עד -15), עם ירידה של 1 ל-1000 באירועי לוואי חמורים יותר (רווח בר סמך של 4 עד -2) באותה אוכלוסייה.

שבעה מתוך 16 המחקרים נערכו בסין ובטייוואן ושבעה נערכו באוכלוסיות בגיל מבוגר יותר (גיל ממוצע, 62 שנים) ו/או עם סיכון קרדיווסקולרי גבוה יותר. מרבית הנתונים הנובעים מאוכלוסיות בגיל מבוגר יותר בסיכון קרדיו-וסקולרי גבוה מהממוצע ו/או אכילת תזונה אסייתית, יכולת ההכללה של הממצאים לאוכלוסיות עם תזונה מערבית ו/או בסיכון ממוצע ל-CVD מוגבלת, ציינו החוקרים. “אנחנו פחות בטוחים לגבי ההשפעות על קבוצות אוכלוסייה מערביות, צעירות ובריאות”, אמר המחבר הראשי של המחקר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה