שיווק ומנהל רפואי

בעקבות מחקר ה-prove it ליפיטור מגדיל את נתח השוק שלו בארה”ב (one word )

תוצאות מחקר ה-prove it אשר מומן ותוכנן ע”י BMS במטרה לשכנע שאין הבדל קליני בין שימוש בליפיטור או ליפידל, אך כזכור הדגיש את היתרונות הקליניים המשמעותיים הגלומים בגישת הטיפול האינטנסיבי בכולסטרול (שיוצגה ע”י ליפיטור 80 מ”ג) על פני הטיפול המתון (ליפידל 40 מ”ג) בחולים לאחר אירוע לבבי עם רמת LDL-C תקינה, ממשיכים לעורר סערה. כזכור, BMS ספגה ירידה משמעותית בשערי מניותיה מאז פרסום המחקר, ולעומת זאת, ליפיטור, שכבר היום היא התרופה הנמכרת בעולם, מגדילה את נתח השוק שלה בארה”ב.

חלקה של ליפיטור במרשמים חדשים גדל השבוע לשיעור מרשים של 40% , עלייה מ-27% בסקר הקודם שבוצע רק ב-4/3/04 …המפתיע הוא שחלקו של הפרבסטטין (ליפידל) נותר 7% , כמו לפני פרסום תוצאות המחקר. הגידול של ליפיטור, כך מעריכים אנליסטים הוא דווקא על חשבון הקרסטור, הסטטין החדש של אסטרה-זנקה, הנחשב כפוטנטי ביותר בשוק כיום.

אין ספק ששוק הסטטינים ימשיך להיות שוק פעיל ומעניין בשנים הקרובות. הגידול הניכר בשימוש בסטטינים והאפשרויות להרחבת האינדיקציות והנמכת יעדי המטרה של ה-LDL-C מטריד כמובן גם את קופות החולים. לאחרונה התקיים במסגרת הכנס הרבעוני של האיגוד לרפואה פנימית debate מסקרן ומעניין בין ד”ר דב גביש (הנמנה על מערכת e-Med ) אשר צידד בהרחבת האינדיקציות והשימוש בסטטינים, לבין פרופ’ פיינרו, המנהל הרפואי של מכבי שירותי בריאות, אשר הציג עמדה של שימוש מושכל ומוגבל יותר בסטטינים. את הדיון המסקרן והחשוב הזה אתם יכולים לראות ולשמוע בדיווח מיוחד שלנו, על ידי הקלקה – כאן.   

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה