סטודנטים

למעלה משליש מהילדים עם אלרגיה למזון נחשפו למעשי בריונות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI)

מעשי בריונות על-רקע אלרגיה למזון נפוצים מאוד בקרב ילדים בגילים 5 עד 17 שנים, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים משאלונים אלקטרוניים למילוי עצמי שנאספו ממדגם שכלל 295 ילדים בגילים 5 עד 17 שנים (גיל ממוצע של 9.5 שנים; 82.5% לבנים) עם אלרגיה למזון, כמו גם מההורים של ילדים אלו.

החוקרים בחנו את החשיפה למעשי בריונות על פי דיווחי ההורים הוא הילדים על חשיפה למעשה בריונות עקב אלרגיה למזון. הם השוו ילדים שנחשפו לבריונות על רקע אלרגיה למזון אל מול אלו שלא נחשפו למעשים אלו להערכת הבדלים דמוגרפיים, מחלות אטופיות נלוות לפי דיווח ההורים והפרעות פסיכיאטריות, כמו גם היסטוריה של תגובות אלרגיות למזון.

מבין כלל הילדים, 108 (36.6%) דיווחו על חשיפה למעשי בריונות על רקע אלרגיה למזון.

מניתוח הנתונים עולה כי אסתמה (יחס סיכויים של 1.9, רווח בר-סמך 95% של 1.16-3.02), אקזמה (יחס סיכויים של 1.7, רווח בר-סמך 95% של 1.03-2.73) וחרדה (יחס סיכויים של 4.7, רווח בר-סמך 95% של 2.44-9.06) נקשרו בקשר מובהק סטטיסטית עם סיכון מוגבר לבריונות על רקע אלרגיה למזון.

היסטוריה של תגובות אלרגיות למזון עם תסמינים נשימתיים, לבביים או נוירולוגיים, נקשרה גם כן באפן מובהק סטטיסטית עם סיכון מוגבר לחשיפה למעשי בריונות על רקע אלרגיה למזון.

מאפיינים אחרים של תגובות אלרגיה למזון שנקשרו באופן מובהק עם סיכון מוגבר למעשי בריונות על רקע אלרגיה למזון כללו היסטוריה של תגובה אלרגית מזון בבית הספר או במעון יום, פנייה לחדר מיון בשל תגובה אלרגית למזון ואשפוז בשל תגובה כזו.

מהנתונים עולה עוד כי עלייה בכמות התגובות האלרגיות למזון במהלך החיים אשר טופלו באפינפרין לוותה בסיכון מוגבר לחשיפה למעשי בריונות על רקע אלרגיה למזון (p=0.01).

החוקרים קוראים למומחים לאלרגיה, לרופאי ילדים, הורים ועובדי בתי הספר להכיר את הסיכון המוגבר לחשיפה למעשי בריונות של ילדים עם אלרגיה למזון ולהציע הדרכה ותמיכה מתאימים.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה