טכנולוגיות רפואיות

משחק וידאו עשוי לסייע בטיפול ב-ADHD (מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-American Academy of Child and Adolescent Psychiatry)

משחק וידיאו המבוסס על התפקוד הקוגניטיבי ומסייע בבקרת קשב מביא לשיפור התסמינים בילדים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder), כך עולה מתוצאות מחקר פיילוט חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-American Academy of Child and Adolescent Psychiatry.

במהלך המשחק, המשתתפים מניעים דמות במסלול שהופך יותר ויותר מורכב. הנעת הדמות מבוססת על שינוי זווית האייפד קדימה ואחורה. בו זמנית מופיעים מספר אובייקטיבים על המסך כל מספר שניות, כך שעל המשתמש לקבל החלטות במהירות.

מדגם המחקר כלל 80 ילדים בגילאי 8-12 שנים משלושה מרכזים. מחצית מהילדים אובחנו עם ADHD והיתר לא סבלו מהפרעות פסיכיאטריות. הילדים קיבלו הוראה לשחק במשחק הוידאו בביתם למשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, במשך ארבעה שבועות.

הממצא העיקרי העולה מהמחקר הוא כי המשתתפים נהנו לשחק במשחק, כאשר בממוצע הילדים שיחקו במשחק במשך תשע שעות. הילדים דירגו את החוויה כ-7 מתוך 10 נקודות במונחים של היקף ההנאה מהמשחק. לא מדובר היה במשחק הטוב ביותר בו שיחקו אי-פעם, אך אין צורך בכך.

אף אחד מהמשתתפים הצעירים לא פרש מהמחקר ועבור החוקרים אלו ממצאים חיוביים, מאחר ומדובר בממצאים חריגים במחקר חולים עם ADHD. לרוב במחקרים להערכת טיפול תרופתי, שיעורי הפרישה מהמחקר נעים בין 10-15%; במקרה זה לעומת זאת אף אחד לא פרש מהמחקר. בסיכומו של דבר, לא רק שמדובר בפרוטוקול ישים אלא גם חסר תופעות לוואי.

ההורים התבקשו לדרג את החוויה של ילדיהם ו-77% דיווחו כי החוויה הייתה בהחלט משתלמת או משתלמת במידה מסוימת.

באשר לסימנים לתועלת הטיפול, החוקרים בחנו את התוצאות שנחשבו הכי קריטיות במונחים של תפקוד קוגניטיבי, כולל קשב, זיכרון עבודה, אימפולסיביות ודיווח הורי על תפקוד ניהולי בחיי היומיום. מהממצאים עולה כי חל שיפור משמעותי בכל התחומים הללו.

יש לציין כי ההורים הביעו חשש כי ההתערבות עשויה להוביל לשימוש מופרז במשחקי וידיאו בילדים, אך מציינים כי החלופה הינה התערבות תרופתית, לה חסרונות הרבה יותר גדולים.

מתוך הכנס השנתי ה-62 מטעם ה-American Academy of Child and Adolescent Psychiatry

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה