נאונטולוגיה

טיפול ב-Epoprostenol מביא לשיפור יתר לחץ דם ריאתי ביילודים (Am J Perinatol) והערת עורך נאונטולוגיה ד”ר ברזילי

יתר לחץ דם ריאתי פרסיסטנטי ביילודים (Persistent Pulmonary Hypertension of the Newborn) מופיע בשכיחות של כ-10% מהמקרים של כשל נשימתי ביילודים. במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Perinatology מדווחים חוקרים כי ביילודים אלו זוהה שיפור קליני עם טיפול ב- Epoprostenol בשיאוף, ללא אירועים חריגים משמעותיים.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היעילות של Epoprostenol בשיאוף ביילודים עם PPHN. תוצאים משניים של המחקר כללו תיאור של השימוש בטיפול זה ביילודים והערכת אירועים חריגים בעקבות זאת.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל יילודים מתחת לגיל 28 ימים עם אבחנה של PPHN, אשר טופלו ב- Epoprostenol בשיאוף, ארש ניתן ביחידת טיפול נמרץ בילדים או ביילודים, בין השנים 2004-2016.

החוקרים בחנו את תוצאות הטיפול ב-43 יילודים (גיל היריון ממוצע של 36 שבועות). מדובר באוכלוסיה מאוד חולה, עם שיעורי תמותה של 54%. מדדי החמצון השתפרו משמעותית לאחר 12 שעות טיפול (p=0.047), עם תופעת ריבאונד לאחר הפסקת הטיפול. עד תום הטיפול, אחוז החמצן הנשאף פחת משמעותית (p=0.0018). מדדי אקו-לב נטו להתנרמל במהלך הטיפול. החוקרים מדווחים כי לא תועדו תופעות לוואי אפשריות בעקבות טיפול זה.

החוקרים כותבים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הגדול ביותר ביילודים שטופלו ב- Epoprostenol בשל יתר לחץ דם ריאתי פרסיסטנטי של היילוד.

Am J Perinatol. 2018 Dec 14

הערות עורך נאונטולוגיה, ד”ר ברנרד ברזילי:

PPHN עדיין מהווה אתגר טיפולי לקהילת הניאונטולוגים. לעיתים הטיפול הינו מורכב ביותר ואנו נדרשים אף לשימוש ב-ECMO. Epoprostenol ידוע גם כפרוסטאציקלין או בשמו המיסחרי Flolan. התרופה ידועה כמשפרת זילוח ריאתי כאשר ניתנת IV אולם למיטב ידיעתי זו הקבוצה הגדולה ביותר של טיפול בתרופה זו בשאיפה בילודים עם PPHN. מאחר וזהו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי קשה להתרשם מהיקף השפעת התרופה ב-PPHN ולשם כך אנו זקוקים למחקר גדול פרוספקטיבי כפול סמיות, אולם עדיין ניתן לשקול מתן תרופה זו בשאיפה לאור ממצאי מחקר זה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם יש קשר בין NEC לעירוי תאי דם אדומים? (JAMA Netw Open)

    האם יש קשר בין NEC לעירוי תאי דם אדומים? (JAMA Netw Open)

    עירוי תאי דם אדומים, בטווחי ההמוגלובין שנחקרו, אינם קשורים לסיכון מוגבר לדלקת מעי נמקית (NEC) ב-72 השעות שלאחר העירוי בקרב תינוקות במשקל לידה נמוך במיוחד, כך עולה ממחקר שפורסם ב- JAMA Network Open. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מה בין משקל לידה נמוך ובין הפרעה בסבילות לסוכר בילדים? (Front Pediatr)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Frontiers in Pediatrics עולה קשר בין משקל לידה נמוך ובין סיכון מוגבר להפרעה סבילות לסוכר, בהשוואה לתינוקות שנולדו במשקל תקין או גבוה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו אפשרות לקשר בין הופעת סוכרת ובין משקל לידה תקין. עם זאת, ישנם מחקרים סותרים אודות הקשר בין משקל לידה […]

  • האם יש תועלת למינון גבוה של מתיל-פרדניזולון בשלב מוקדם מאוד של סקלרודרמה? (Rheumatology)

    האם יש תועלת למינון גבוה של מתיל-פרדניזולון בשלב מוקדם מאוד של סקלרודרמה? (Rheumatology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש להערכת גישת טיפול חזק ומוקדם בחולים עם סקלרודרמה מהן עולה כי אין תועלת למתן טיפול קצר-טווח במתיל-פרדניזולון בחולים עם אבחנה מוקדמת מאוד של סקלרודרמה, כאשר בחלק גדול מהחולים תועדה התקדמות מחלה. השערת המחקר הייתה כי גלוקוקורטיקואידים ישרו הפוגה בחולים עם סקלרודרמה בשלב מוקדם מאוד […]

  • אינטובציה דחופה בעזרת וידיאו לרינגוסקופיה עדיפה על לרינגוסקופיה ישירה ביילודים (NEJM)

    אינטובציה דחופה בעזרת וידיאו לרינגוסקופיה עדיפה על לרינגוסקופיה ישירה ביילודים (NEJM)

    בקרב יילודים שעברו אינטובציה דחופה, מספר רב יותר של אינטובציות שבוצעו בעזרת וידאו לרינגוסקופ היו מוצלחות בניסיון הראשון, בהשוואה לאלו שבוצעו בעזרת לרינגוסקופיה ישירה, כך עולה ממחקר אקראי חדש שפורסם בכתב העת The New England Journal of Medicine. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Azithromycin למניעת מחלת ריאות כרונית של פגות (Lancet Respiratory Medicine)

    תוצאות מאכזבות לטיפול ב-Azithromycin למניעת מחלת ריאות כרונית של פגות (Lancet Respiratory Medicine)

    טיפול מניעתי ב- Azithromycinלא השפיע משמעותית על הישרדות ללא התפתחות מחלת ריאות כרונית בפגים בסיכון גבוה, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Lancet Respiratory Medicine. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התועלת על מקרולידים במניעת מחלת ריאות כרונית בפגים לא נבחנה במחקרים גדולים וסקירות קודמות הדגימו עדויות סותרות. המחקר הנוכחי כלל 746 […]

  • השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    השוואת שתי גישות טיפול פומי מונע בוויטמין K ביילודים (J Perinatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Perinatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי משטר הכולל מתן 13 מנות של ויטמין K לווה בשיפור משמעותי של פרופיל תפקודי קרישה בתינוקות, בהשוואה למשטר טיפול הכולל מתן שלוש מנות פומיות של ויטמין K. ד"ר ברזילי, עורך מדור נאונטולוגיה, מוסיף מהערותיו.

  • התועלת של חסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי (Int J Cardiol)

    התועלת של חסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי (Int J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי יש תועלת לטיפול בחסמי תעלות סידן בחולים עם יתר לחץ עורקי ריאתי אידיופטי עם עדות לתגובה אקוטית במבחן להערכת תגובתיות כלי הדם באמצעות חנקן חמצני בשיאוף, גם תחת טיפול תרופתי ספציפי ליתר לחץ עורקי ריאתי. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי תעלות סידן […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה