נאונטולוגיה

 משרד הבריאות מתכנן למגן כ-70% ממיטות האשפוז בישראל, ואת כל בנקי הדם ומכוני הדיאליזות (כאן 11)

משרד הבריאות מתכנן למגן כ-70% ממיטות האשפוז בישראל ואת כל בנקי הדם ומכוני הדיאליזות, כך פורסם בתכנית בוקר ברשת ב’ השבוע. מטרת המשרד היא למגן את כל מוסדות הבריאות כדי שיוכלו לתפקד עצמאית למשך 72 שעות בשעת חירום, בעלות של למעלה מ-4 מיליארד שקלים.

בכתבה שפורסמה בכאן 11, הוצגה תמונה עכשווית עגומה יותר, לפי רק בין 30-40% ממיטות האשפוז בבתי החולים הכלליים בארץ, יותר מחצי מחדרי הניתוח אינם ממוגנים, מה שעלול להקשות על הפעילות במקרה של נפגעים רבים; בכתבה מוזכר כי משרד הבריאות ידרש לתקצוב של כמאתיים מיליון שקלים כדי להגיע ל-50% מיגון של מיטות האשפוז בחודשיים הקרובים.

לכתבתה של קטי בר ב”כאן 11″ 

 

בכתבה שפורסמה ב”הארץ” ביום שלישי השבוע כותב עידו אפרתי כי בשל מיגון חלקי, בית החולים “ברזילי” באשקלון פועל בתפוסה של 30% בלבד. הכתבה מתארת כיצד ב-8 לאוקטובר הועברו המאושפזות במחלקת הנשים וההריון בסיכון אל מתחם תת קרקעי מוגן, שעות ספורות לפני שרקטה פגעה בסמוך למחלקות, שהיו בתפוסה מלאה. הרקטה גרמה להרס רב: שברי זכוכיות, קירות ומשקופים שקרסו וחלונות שהתנפצו. רקטות נוספות פגעו בבית החולים לאחר ימים ספורים, כשאחת מהן פגעה במכון להתפתחות הילד, שהיה ריק ממטופלים: פעילות המכון הופסקה עם תחילת המלחמה מפני שאינו ממוגן. מנהל המכון ששהה במקום חולץ בשלום.

ברזילי, לצד בתי החולים סורוקה בבאר שבע ואסותא אשדוד מספק שירותי רפואה לתושבים באזור הפריפריה הדרומית; למעלה מ-1200 פצועים טופלו בבית החולים מתחילת המלחמה. בבית החולים “ברזילי” כ-650 מיטות אשפוז, אך כעת מאושפזים בו כ- 200 מאושפזים בלבד, בנוסף למטופלים בחדר המיון, בשל המיגון החלקי.  מנהל בית החולים, פרופ’ חזי לוי, אמר לכתב “הארץ” אפרתי כי גם נתון זה הוא שיפור לעומת המצב במהלך מבצע צוק איתן ב-2014, וכי לאחריה ביקש למגן את בית החולים, בעיקר את ציר המיון-דימות-טיפול נמרץ וכירורגיה. לדבריו, המיגון הושג בעזרת תורמים חיצוניים בנוסף לתקציב משרד הבריאות.

במתחם התת קרקעי בבית החולים כ-285 מיטות אשפוז, והועברו אליו עד כה כארבע מתוך שש המחלקות הפנימיות בנוסף ליחידות נוספות. לדברי פרופ’ לוי, הטיפול בפגים בבית החולים בעייתי, מפני שהאולם הממוגן הזמין עבורם מאפשר הכנסת עשרה פגים בלבד, וכעת בית החולים לא מאפשר קבלת יולדות לפני שבוע 35. גם מערך הדיאליזה “התכווץ”, וכולל כעת 18 עמדות בלבד, ששעות הפעילות שלהן הוארכו. הנהלת בית החולים נמצאת מתחם ממוגן, לצד לחדרי הניתוח. בכתבתו מציין אפרתי כי לצוות הרופאים הצטרפו רופאים מתנדבים שהגיעו מחו”ל, חלקים ישראלים לשעבר, ומשרד הבריאות מסייע להם לקבל רשיון זמני מהיר לעסוק ברפואה בישראל. לדברי פרופ’ לוי, בית החולים משקיע מאמצים בשיקום וחידוש החלקים שנפגעו.

לכתבתו של עידו אפרתי ב”הארץ”

בתמונה: נזקים מפגיעת רקטה בבית החולים ברזילי, קרדיט: דוברות ברזילי 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה