נפרולוגיה

מתן Tranexamic Acid משפר ויזואליזציה ומקצר משך זמן ניתוח ארתרוסקופי לתיקון מסובבי הכתף (Am J Sports Med)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה, מהן עולה כי מתן Tranexamic Acid משפר ויזואליזציה, מקצר משך זמן ניתוח ארתרוסקופי לתיקון מסובבי הכתף ומשפר מדדי כאב לאחר-ניתוח.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של שישה מחקרים אקראיים ומבוקרים להשוואת השימוש ב- Tranexamic Acid ב-231 חולים שעברו ניתוח ארתרוסקופי לתיקון מסובבי הכתף, בהשוואה לקבוצת ביקורת שכללה 219 חולים שעברו את אותו ניתוח ללא Tranexamic Acid.

התוצאים שנבחנו כללו את ויזואליזציה במהלך ניתוח ארתרוסקופי, מדדי VAS להערכת כאב לאחר-ניתוח, משך זמן ניתוח ונפיחות כתף.

מבין חמישה מחקרים שדיווחו על יכולת ויזואליזציה במהלך הניתוח, שלושה מחקרים מצאו כי בחולים שטופלו ב- Tranexamic Acid תועדו מדדי ויזואליזציה ארתרוסקופית טובים יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת הביקורת. מדד VAS הממוצע לאחר-ניתוח עמד על 3.3 נקודות בזרוע הטיפול ב- Tranexamic Acid לעומת 4.1 נקודות בקבוצת הביקורת.

עוד זוהה הבדל מובהק סטטיסטית בזמן ניתוח משוקלל ממוצע בחולים שטופלו ב- Tranexamic Acid (79.3 דקות) לעומת חולים בקבוצת הביקורת (88.8 דקות). הם לא זיהו הבדלים בין הקבוצות בלחצי משאבה במהלך הניתוח או בנפיחות הכתף.

החוקרים קוראים להשלמת מחקרים נוספים להערכת המינון האופטימאלי של Tranexamic Acid בחולים אלו, כמו גם את צורת המתן הטובה ביותר – תוך-מפרקית או תוך-ורידית.

Am J Sports Med, Feb 12, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה