נוירואימונולוגיה

מתן מוקדם ב-Erenumab מלווה בתוצאות טובות יותר למניעת מיגרנה (JAMA Neurology)

מתן טיפול מוקדם ב- Erenumab (איימוביג) מלווה בתוצאות טובות יותר למניעת מיגרנה, בהשוואה למתן טיפול תרופתי פומי ולא-סלקטיבי למניעת מיגרנה בחולים עם מיגרנה אפיזודית עמידה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Neurology.

מחקר APPRAISE הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, אקראי, שלב 4, בן 12 חודשים, אשר כלל 621 מבוגרים (גיל ממוצע של 41 שנים, 88% נשים) עם היסטוריה של לפחות 12 חודשים של מיגרנה ובין 4 עד 15 ימי מיגרנה בחודש.

התוצא העיקרי היה שיעור החולים שהשלימו 12 חודשים של הטיפול הראשוני וחוו ירידה של לפחות 50% מתחילת המחקר במספר ימי מיגרנה בחודש בתום השנה. תוצאי הסיום המשניים כללו את השינוי המצטבר הממוצע מתחילת המחקר במספר ימי מיגרנה לאורך תקופת הטיפול ושיעור החולים שהגיבו לטיפול על-פי מדד Patients Global Impression of Change לאחר 12 חודשי טיפול.

לאחר 12 חודשים, בקרב חולים שטופלו ב- Erenumabתועד סיכוי גבוה פי שש לירידה של לפחות 50% במספר ימי מיגרנה בחודש, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול פומי מונע לא-ספציפי (יחס סיכויים של 6.48, p<0.001).

בהשוואה לטיפול פומי מונע ולא-ספציפי, הטיפול ב- Erenumab הוביל לשיעורי תגובה גבוהים יותר לאחר שנה אחת (76% לעומת 19%; יחס סיכויים של 13.75, p<0.001) ולירידה גדולה יותר משמעותית במספר המצטבר של ימי מיגרנה הממוצע בכל חודש (4.32- ימים לעומת 2.65- ימים, p<0.001).

שיעור נמוך יותר משמעותית של מטופלים ב- Erenumab לעומת חולים תחת טיפול פומי לא-ספציפי החליפו את הטיפול התרופתי (2% לעומת 35%) או הפסיקו טיפול בשל תופעות לוואי (3% לעומת 23%).

היארעות אירועים חריגים משנית לטיפול הייתה דומה בין קבוצות הטיפול (75% לעומת 76%) עד שהחוקרים השלימו תקנון לחשיפה לטיפול, אשר הדגים שיעור מתוקן לחשיפה שהיה נמוך ב-30% בזרוע הטיפול ב- Erenumab.

לאור ממצאי המחקר הנוכחי, החוקרים ממליצים מציעים כי רופאים יתחילו בטיפול ב- Erenumab בשלב מוקדם בחולים עם מיגרנה אפיזודית עמידה לטיפול.

JAMA Neurology, March 25, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה