אונקולוגיה

הורביץ בישיבה הראשונה של ועדת הסל: לראשונה תקציב הרחבת הסל מקובע במסגרת תקציב המדינה

ועדת הסל

דיון פתיחה של הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023

היום (ראשון ה-18.9.22) התכנסה הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023 לישיבתה הראשונה במשרד הבריאות במרכז הרפואי שיבא תל השומר בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ ומנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ:
“בבסיס עבודת הוועדה, ובעצם מהות עבודתה, היא מימוש הזכות לבריאות. זכות יסוד ראשונה במעלה, בלעדיה שאר זכויות האדם לא מתקיימות. לכם, מכובדי חברי הוועדה יש תפקיד מכריע בעיצוב מערכת בריאות שיוונית ונגישה לכולם. לכל אדם בישראל, לא משנה מה מוצאו, מקום מגוריו, נטייתו המינית והמגדרית, וכמובן לא משנה מה מעמדו הכלכלי.

בתקציב האחרון, לראשונה זה שנים, הגדלנו את תקציב סל התרופות וקיבענו אותו בבסיס תקציב המדינה. ההישג החשוב הזה אפשר להרחיב את היריעה לשנים קדימה, ולאפשר מימון של יותר תרופות וציוד רפואי בטכנולוגיות מתקדמות להרבה יותר אזרחים שזקוקים להם.

פרופ׳ בן יהודה, ידידתי, המינוי שלך, לראשונה כיושבת ראש הוועדה היה לי לכבוד. גם באופן אישי, כי אני מכיר ומוקיר את המקצועיות שלך והעשייה המבורכת שלך. אבל גם, וזה אבסורד ב2022 להגיד את זה אבל זו המציאות – את למעשה האישה הראשונה שמובילה את הוועדה החשובה הזאת. אני רוצה להודות ליו״ר הוועדה וכל חבריה על הנכונות לקחת על עצמם את המינוי ולקחת חלק בוועדת הסל – קשה להפריז בחשיבות של הוועדה, ובאחריות האדירה על כל אחת ואחד מהם. אין לי ספק שיעשו זאת במקצועיות, אחריות ציבורית וללא מושא פנים. אין לי ספק שכל חברי הוועדה יבצעו את בנחישות וברגישות.”

מנכל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש בירך את הוועדה ואיחל בהצלחה בעבודה החשובה של הוועדה. פרופ’ אש אמר כי פרופ’ בן יהודה תביא הן מהידע הרפואי והמקצועי שלה והן מהידע שלה כחברת ועדה על מנת להגיע להחלטות הטובות ביותר.

פרופ’ דינה בן יהודה, יו”ר הועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023:
“כרופאה אני יודעת איך אני והמטופלים שלי מרגישים כשאנחנו מחכים לדעת אילו מהתרופות נכללות בסל. אני מכירה גם תחושת השמחה כשתרופה נכנסת וגם את תחושת האכזבה כאשר התרופות לא נכנסות. אני מתייחסת לתפקידי כיו”ר הוועדה בחרדת קודש. אנחנו הולכים לקראת דרך ארוכה אבל בטוחים שהיא תצליח.”

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה