אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות ל-tarlatamab לחולי סרטן ריאות של תאים קטנים (ELCC)

Tarlatamab השיג תגובות עמידות ושיפור משמעותי מבחינה קלינית בהישרדות של חולים עם סרטן ריאות של תאים קטנים (SCLC), כך עולה ממצאים שהוצגו בקונגרס האירופי לסרטן הריאות

Tarlatamab, ה-T-cell engager הדו-ספציפי, השיג תגובות עמידות ושיפור משמעותי מבחינה קלינית בהישרדות של חולים עם סרטן ריאות של תאים קטנים (SCLC), במיוחד במינונים נמוכים יותר, כך עולה מניתוח המשך של ניסוי שלב 1 DeLLphi-300 שהוצג בקונגרס האירופי לסרטן הריאות.

לפי המחקר, רוב המטופלים עם גידולים במערכת העצבים המרכזית הדגימו התכווצות הגידול זמן רב לאחר הקרנות, מה שסיפק “ראיות מעודדות” לפעילות התוך גולגולתית של הטיפול החדש, אמר מציג המחקר בכנס.

Tarlatamab מכוון לתאים סרטניים המבטאים את הליגנד דמוי הדלתא 3 (DLL3), המופיע לעתים רחוקות על תאים נורמליים ועל רוב תאי SCLC. נתונים מניסויי DeLLphi שלב 1 ושלב 2, שפורסמו בשנה שעברה, הראו שהתרכובת השיגה “פעילות קלינית מעודדת בחולים שטופלו מוקדם”, הוסיף החוקר. מחקר DeLLphi שלב 1 (שפורסם בעבר) מצא כי לאחר מעקב חציוני של 8.7 חודשים, הטיפול האימונותרפי הוביל לשיעור שליטה במחלה של 51.4%, הישרדות חציונית ללא התקדמות של 3.7 חודשים והישרדות כללית חציונית של 13.2 חודשים.

בפגישה, דווח על תוצאות ארוכות טווח ממחקר שלב 1 עם חציון של 12.1 חודשים וכן על פעילות תוך גולגולתית בחולים שקיבלו מינונים רלוונטיים קלינית של tarlatamab, המוגדרים כ- ≥ 10 מ”ג. שיעור התגובה האובייקטיבי הכולל היה 25.0%, עם משך תגובה חציוני של 11.2 חודשים. בקרב חולים שקיבלו מינון של 10 מ”ג, שיעור התגובה האובייקטיבית היה גבוה יותר, ב-35.3%, וכך גם משך התגובה החציוני, לאחר 14.9 חודשים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה