אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם טיפול ביולוגי כנגד מחלות ריאומטיות מעלה את הסיכון לדיכאון? (RMD Open)

בקרב חולים עם מחלה דלקתית ריאומטית, התחלת טיפול ביולוגי או החלפת טיפול ביולוגי לתכשיר אחר מלווה בסיכון מוגבר לנטילת טיפול בנוגדי-דיכאון ונוגדי-חרדה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת RMD Open: Rheumatic & Musculoskeletal Diseases.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין התחלת טיפול /ואו החלפת טיפול ביולוגי למחלות ריאומטיות ובין טיפול כנגד דיכאון ו/או חרדה. לצורך כך, הם ערכו חיפוש במאגר מרשמים אלקטרוניים שכלל מידע אודות למעלה מ-10 מיליון משתתפים, כולל חולים עם דלקת מפרקים שגרונית (12,002 חולים), דלקת מפרקים פסוריאטית (5,465 חולים) ו-Ankylosing Spondylitis (6,423 חולים), אשר קיבלו טיפול ביולוגי בתקופה שבין אוגוסט 2016 ועד יולי 2018.

החוקרים מדווחים כי מניתוח הנתונים אודות 42,815 משתתפים עלה כי התחלת טיפול ביולוגי כנגד מחלות ריאומטיות לווה בעליה משמעותית בסיכוי לטיפול בנוגדי-דיכאון (יחס סיכויים של 1.248, p<0.0001) ונוגדי-חרדה (יחס סיכויים של 1.178, p<0.0001). יתרה מזאת, החלפת טיפול ביולוגי כנגד מחלות ריאומטיות גם לווה בעליה בסיכוי לטיפול בנוגדי-דיכאון (יחס סיכויים של 1.502, p<0.0001) ונוגדי-חרדה (יחס סיכויים של 1.161, p=0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בתנאי עולם אמיתי עולה קשר בין התחלת והחלפת טיפול ביולוגי כנגד מחלות ריאומטיות ובין הפרעות מצב רוח. למרות שלא ניתן לקבוע כי מדובר בקשר סיבתי, הם קוראים לקחת בחשבון את ההשפעה האפשרית של דיכאון וחרדה על ההחלטה להתחלת או החלפת טיפול ביולוגי בחולים אלו.

RMD Open 2020

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה