אורתופדיה-פיזיותרפיה

מדד מסת גוף גבוה אינו מעלה את הסיכון לפריקה וניתוח חוזר לאחר החלפת מפרק ירך מלאה (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons עולה כי בהשוואה למדד מסת גוף תקין, מדד מסת גוף מוגבר אינו מעלה את שיעורי פריקה לאחר ניתוח החלפה מלאה של הכתף או היארעות ניתוחים חוזרים בשל אי-יציבות של המפרק.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות חולים שעברו ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של מפרק הירך בשל אוסטיאוארתריטיס, תוך סיווג המטופלים לפי מדד מסת הגוף והתאימו בין חולים עם מדד מסת גוף מוגבר לחולים תואמים בגיל, מין ומדד Elixhauser Comorbidity Index לקבוצת ביקורת של חולים עם מדד מסת גוף בטווח 20-24.9 ק”ג/מ2.

החוקרים מדגישים כי הניתוח הסטטיסטי כלל תקנון להיסטוריה של איחוי עמוד-שדרה, שימוש לרעה באלכוהול והפרעות נוירו-דגנרטיביות, העלולים להביא לסיכון מגובר לפריקה לאחר ניתוח ראשוני של הירך.

מהנתונים עולה כי בחולים עם מדד מסת גוף מוגבר לא תועדו הבדלים בשיעורי פריקת מפרק ירך בכל נקודת זמן, בהשוואה לביקורות. החוקרים מוסיפים כי בחולים עם מדד מסת גוף מוגבר לא תועדו שיעורים גבוהים יותר של פריקת מפרק ירך בהשוואה לחולים עם מדד מסת גוף נמוך יותר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אין הבדל בשיעורי פריקה או ניתוח חוזר בשל אי-יציבות בהשוואת חולים עם מדד מסת גוף תקין לעומת חולים עם מדד מסת גוף מוגבר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה