נוירולוגיה ילדים

יעילות ובטיחות הוספת Enavogliflozin לעומת Dapagliflozin לטיפול במטפורמין בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Obes Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הוספת Enavogliflozin לטיפול במטפורמין הינה גישת טיפול בטוחה ויעילה למשך עד 52 שבועות בחולים עם סוכרת מסוג 2.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הבטיחות והיעילות בטווח הארוך של Enavogliflozin במינון 0.3 מ”ג ביום כתוספת למטפורמין בחולים עם סוכרת מסוג 2.

לאחר 24 שבועות של תקופת טיפול אקראי, כפל-סמיות, עם Enavogliflozin במינון יומי של 0.3 מ”ג (101 חולים) או Dapagliflozin במינון יומי של 10 מ”ג (99 חולים) כתוספת למטפורמין, כל החולים קיבלו טיפול ב- Enavogliflozin במינון של 0.3 מ”ג ביום עם מטפורמין למשך 28 שבועות נוספים כחלק מתקופת הארכה בתווית-פתוחה.

החוקרים מדווחים כי 82 חולים המשיכו בטיפול ב- Enavogliflozin (קבוצת אחזקה) ו-77 חצו מ-Dapagliflozin ל- Enavogliflozin (קבוצת החלפה). כל האירועים החריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו בדרגת חומרה קלה.

בקבוצת האחזקה, אירועים חריגים משנית לטיפול (דלקת שלפוחית וזיהום נרתיקי) דווחו בשני חולים (2.44%) לאורך 52 שבועות. בקבוצת החלפת טיפול, אירוע חריג משנית לטיפול (היפוגליקמיה) תועד בחולה אחד (1.30%) לאורך 28 שבועות טיפול בתווית-פתוחה.

לאחר 52 שבועות, ריכוז המוגלובין מסוכרר ורמות סוכר בצום היו נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לתחילת המחקר, עם ירידה של 0.85% בריכוז המוגלובין מסוכרר וירידה של 29.08 מ”ג/ד”ל בריכוז סוכר בדם בצום בקבוצת האחזקה וירידה של 0.81% ו-32.77 מ”ג/ד”ל, בהתאמה, בקבוצת החלפת טיפול (p<0.0001 בשני המקרים).

לאחר 52 שבועות, 68.92% מהחולים בקבוצת האחזקה ו-64.29% מהחולים בקבוצת החלפת טיפול השיגו המוגלובין מסוכרר נמוך מ-7%.

מהנתונים עולה כי חלה עליה משמעותית ביחס גלוקוז:קריאטינין בשתן לאחר 52 שבועות, עם עליה של 58.81 גרם/גרם בקבוצת טיפול אחזקה ועליה של 63.77 גרם/גרם בקבוצת החלפת טיפול (p<0.0001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הוספת Enavogliflozin  לטיפול במטפורמין נסבלה היטב למשך עד 52 שבועות והובילה לאיזון גליקמי מתמשך בחולים עם סוכרת מסוג 2, לצד עליה משמעותית ביחס גלוקוז:קריאטינין בשתן.

Diabetes Obes Metab, March 8, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה