נוירולוגיה ילדים

תוצאות מבטיחות לגרייה מגנטית מוחית חוזרת להאטה פסיכומוטורית בחולים עם סכיזופרניה (JAMA Psychiatry)

טיפול בגרייה מגנטית מוחית חוזרת (Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation, או rTMS) של אזור ה-SMA (או Supplementary Motor Area) מלווה בשיפור משמעותי בהאטה פסיכומוטורית בפסיכוזה, מצב עבורו אין כיום טיפול זמין, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry.

מחקר כפל-סמיות, אקראי, כלל 88 מבוגרים (גיל ממוצע של 36 שנים) עם הפרעות מהספקטרום של סכיזופרניה להשלמת 15 מחזורי טיפול rTMS, iTBS (או Intermittent Theta Burst Stimulation) או טיפול דמה לאורך תקופה של שלושה שבועות. קבוצה רביעית שימשה כקבוצת המתנה אשר לא קיבלה כל טיפול (22 משתתפים בכל קבוצה).

לאחר שלושה שבועות, החולים בקבוצת ההמתנה השלימו 15 מחזורי טיפול rTMS לאזור ה-SMA.

החולים השלימו הערכה לאחר 3 שבועות, 6 שבועות ו-24 שבועות. שיפור הוגדר כירידה של לפחות 30% מתחילת המחקר במדד Salpêtrière Retardation Rating Scale (או SRSS).

בתום שלושה שבועות, בחולים שטופלו -rTMS דווח על השיפור הגדול ביותר במדד STSS (68%), לאחריו טיפול iTBS (36%), טיפול דמה (32%) וללא-טיפול (18%) (p=0.007).

בקבוצת הטיפול ב-rTMS תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר לאחר שלושה שבועות, בהשוואה לאלו בזרוע טיפול דמה (p=0.03), iTBS (p=0.02) וקבוצת המתנה (p=0.003), כאשר 63% מהחולים בקבוצת המתנה הגיבו ל-15 מחזורי טיפול ב-rTMS לאחר שלושת שבועות התערבות. השיפור המדווח נותר לאורך שישה חודשים.

לא תועדו אירועים חריגים חמורים במהלך תקופת המחקר או המעקב ולא תועדו הבדלים בין הקבוצות במספר אירועים חריגים עם כל טיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על הפוטנציאל הגדול של גרייה מוחית לא-פולשנית למערכת המוטורית. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים לאישור הממצאים במדגמים גדולים יותר.

JAMA Psychiatry, Feb 28, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה