ילדים

חוויות ילדות שליליות קשורות לסיכון מוגבר לפסיכופתולוגיה (JAMA Psychiatry)

ילדה
חוויות ילדות שליליות קשורות לסיכון מוגבר באופן משמעותי לדיכאון כמבוגרים, חרדה והפרעות הקשורות למתח, כך הראו נתונים חדשים ממחקר גדול של תאומים שפורסם ב-JAMA Psychiatry

חוויות ילדות שליליות קשורות לסיכון מוגבר באופן משמעותי לדיכאון כמבוגרים, חרדה והפרעות הקשורות למתח, כך הראו נתונים חדשים ממחקר גדול של תאומים שפורסם ב-JAMA Psychiatry. החוקרים מצאו שכל אירוע שלילי נוסף הציב ילדים בסיכון גבוה ב-52% להפרעה פסיכיאטרית כמבוגרים, כאשר התעללות מינית קשורה בסיכון הגדול ביותר.

הממצאים הראו שהקשר החזיק מעמד גם לאחר התאמה לגורמים גנטיים וסביבתיים משותפים. התוצאות הצביעו על כך ש”התערבויות המכוונות לחוויות ילדות שליליות, כולל מניעה ראשונית וגישה משופרת לטיפולי טראומה מבוססי ראיות לאנשים שחוו חוויות ילדות שליליות, עשויות להיות קשורות לסיכון מופחת לפסיכופתולוגיה עתידית”, אמרה החוקרת הראשית של המחקר.

מחקרים קודמים הראו קשר חזק בין התעללות בילדות לבין סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות בבגרות, אך עדויות לקשר זה במחקרים עם התאמה לגורמים משפחתיים “חסרות לחלוטין”, ציינו החוקרים. כדי ללמוד עוד על האופן שבו גורמים גנטיים עשויים להשפיע על הקשר בין חוויות ילדות שליליות לבין אבחנות פסיכיאטריות מאוחרות יותר, החוקרים השתמשו בנתונים ממרשם התאומים השוודי הכלל-ארצי, הכולל נתונים על יותר מ-25,000 תאומים זהים ולא זהים.

התאומים במחקר השיבו על שאלון אינטרנטי על תסמיני דיכאון כמדד לבריאות הנפש הנוכחית וסוגים שונים של חוויות ילדות שליליות, כולל אלימות במשפחה, התעללות או הזנחה רגשית, הזנחה פיזית, התעללות פיזית, התעללות מינית, אונס ופשעי שנאה.

מבין המדגם של 25,000 זוגות תאומים (15,000 נשים; גיל ממוצע, 29 שנים), 9750 (39%) משתתפים דיווחו על חשיפה לחווית ילדות שלילית אחת לפחות, בעוד ש-2000 (8%) דיווחו על חשיפה לשלוש או יותר חוויות שליליות. רוב המשיבים – 61% – לא דיווחו על חשיפה לחווית ילדות שלילית.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה