בריאות הציבור-קידום בריאות

המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה יקיים יום עיון בנושא: כל מה שרצית לדעת על סרטן השד ולא העזת לשאול

לתכנית הכנס לחץ כאן

יום העיון מתקיים לרגל חודש המודעות לסרטן השד ומיועד לציבור הרחב – ללא תשלום! 

הכנס יתקיים במרכז הכנסים במשכנות שאננים, ירושלים

ביום ו’ 25 באוקטובר 2013 בין השעות 08:30-12:40

בהשתתפות בכירי הרופאים ואנשי הרפואה מהמרכז הרפואי הדסה

אשר עוסקים בנושא סרטן השד, טיפולו ומניעתו.

המרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה נרתם למאבק במחלת הסרטן באופן כללי ולמאבק בסרטן השד באופן פרטני ולרגל חודש המודעות לסרטן השד, יקיים יום עיון אשר יעסוק במחלת סרטן השד, הדרכים למניעתה ואבחונה המוקדם, להתמודדות עמה ולהחלמה ממנה. בכירי הרופאים ומיטב אנשי הרפואה והמחקר של המרכז הרפואי הדסה ייקחו חלק ביום העיון, אשר מיועד לכל המעוניין וההשתתפות בו אינה עולה כסף, אך מחייבת הרשמה מראש.

פרופ’ תמר פרץ, מנהלת המכון האונקולוגי ע”ש שרת ומנהלת המרכז למחלות שד ממאירות,  תפתח את יום העיון. לאחר ברכות אותן תישא הגב’ עליזה אשד יו”ר עמותת מכון ע”ש שרת, תציג הד”ר מיכל שגיא, מרכזת השירות לייעוץ גנטי-אונקולוגי, סרטן השד והשחלה, את הידע העדכני לגבי נטייה תורשתית של סרטן השד. יוצגו ממצאים ממחקרים שנעשו בזמן האחרון בארץ ובעולם והשלכתם על משפחות בסיכון. ד”ר תמר סלע, מנהלת היחידה לאבחון מחלות שד בהדסה עין כרם תציג את אמצעי הדימות השונים המשמשים למעקב שגרתי לגילוי מוקדם של סרטן השד: ממוגרפיה, אולטרה סאונד ו-MRI, היא תדון בהבדלים ביניהם, היתרונות והחסרונות של כל אחד מאמצעי ההדמיה וכיצד בוחרים במה להשתמש ומתי. פרופ’ אמנון בז’זינסקי, מנהל המרכז לבריאות האישה יענה על השאלה האם יש קשר בין הורמוני מין וסרטן השד: הדעה הרווחת מציגה שיש קשר בין הורמונים לבין סרטן השד ולא כן הוא. יובאו נתונים המראים כי טיפול בגלולות למניעת הריון אינו כרוך בעלייה בסרטן השד וטיפול הורמונלי בגיל המעבר על פי רוב אינו כרוך בסיכון משמעותי, אך יש לשקול זאת לגבי כל אישה לגופה. לאחר מכן תספר אישה שחלתה בסרטן השד את סיפורה האישי וניסיונה בהתמודדות עם המחלה והטיפול. פרופ’  תמר פרץ תסקור את הטיפולים הקיימים היום בסרטן השד, ותתמקד בעיקר בטיפולים החדשניים המבוססים על הרפואה המותאמת אישית. הגב’ דורית אדלר, מנהלת מחלקת תזונה ודיאטה בהדסה עין כרם תיתן מבט כולל על הקשר שבין תזונה לבריאות ובתוך זה בין תזונה לסרטן בכלל וסרטן השד בפרט ובתחום הזה תציג את ההקשר לגבי היבטים מניעתיים כיצד תזונה נכונה יכולה לסייע במניעת סרטן השד ואולי אף מניעת הישנותה של המחלה. פרופ’ תמר פרץ, שפתחה את יום העיון תסכם אותו ואף תענה על שאלות.

פרופ’ תמר פרץ, מנהלת המכון האונקולוגי ע”ש שרת ומנהלת המרכז למחלות שד ממאירות,, אמרה כי: ” הצוות הרפואי כולו רואה חשיבות רבה בקיום יום עיון בנושא זה ופתיחתו לקהל הרחב. אנו רואים בשלב המודעות את אחד השלבים החשובים ליצירת אוכלוסייה בריאה יותר “

המעוניינים לקחת חלק ביום העיון יוכלו להירשם ב:02-6776728

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה