בריאות הציבור-קידום בריאות

ה-USPSTF ממליץ על השלמת הערכה לדיכאון בקרב נשים הרות ולאחר-לידה (מתוך הנחיות ה-USPSTF)

מסמך הנחיות חדשות מטעם ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force) ממליץ על השלמת בדיקות סקר של כל הנשים ההרות והנשים לאחר-לידה להערכת הסיכון לדיכאון סביב הלידה ולהפנות נשים בסיכון לייעוץ הולם.

ההמלצה בדרגה B נוגעת לנשים הרות או במהלך השנה הראשונה לאחר לידה ואינה תקפה לנשים עם אבחנה נוכחית של דיכאון.

גורמי סיכון לדיכאון סביב לידה כוללים היסטוריה של דיכאון אצל האישה או אחד מבני משפחתה, היסטוריה של התעללות מינית או גופנית, הריון לא רצוי או לא מתוכנן, גורמי דחק פעילים, סוכרת לפני ההיריון או סוכרת הריונית, וסיבוכי היריון דוגמת התכווצויות מוקדמות או היפראמזיס. גורמים חברתיים המלווים בסיכון מוגבר לדיכאון כוללים מצב סוציו-אקונומי ירוד, העדר תמיכה סוציאלית או כלילית והורות בגיל ההתבגרות.

המומחים אספו נתונים ממחקרים אודות נשים עם תסמינים של הפרעות פסיכיאטריות, אך לא כללו מחקרים שהתמקדו בנשים עם אבחנה של דיכאון או תסמיני דיכאון חמורים, נשים תחת טיפול להפרעת דיכאון ומחקרים שכללו נשים עם פסיכוזה או הפרעות התפתחות. המחקרים שנכללו בסקירת העדויות בחנו התערבויות שונות בתנאים שונים, עצימות ופורמט מגוונים. הייעוץ כלל בעיקר ביקורים אישיים ונערך בקבוצות קטנות או באופן פרטני.

דיכאון סביב לידה עשוי להופיע בעד אחת מכל שבע נשים בארצות הברית, עם הבדלים לפי גיל, מין ומוצא אתני, וגורמים סוציו-דמוגרפיים אחרים. שיעורי דיכאון סביב לידה גבוהים יותר בקרב נשים עד גיל 19 שנים, אלו עם פחות מ-12 שנות לימוד, נשים לא-נשואות, ונשים עם לפחות שישה גורמי דחק בחייהן במהלך השנה האחרונה.

תסמיני דיכאון סביב לידה כוללים ירידה בעניין ואנרגיה, מצב רוח מדוכא, שינויים בדפוסי שינה או אכילה, קשיי חשיבה או ריכוז, תחושת חוסר ערך עצמי, מחשבות אובדניות חוזרות. מצב רוח דיכאוני או חוסר עניין חייבים להופיע ולהימשך לפחות שבועיים. דיכאון סביב לידה חמור יותר מתסמונת Baby Blues לאחר-לידה הפרעת מצב רוח זמנית ונפוצה, הכוללת בכי, עצבנות, עייפות וחרדה, וחולפת לרוב בתוך עשרה ימים מהלידה.

מדובר בהנחיות הראשונות מסוגן מטעם ה-USPSTF בנושא דיכאון סביב לידה וטיוטת ההמלצות וסקירת העדויות זמינות להערות הציבור עד 24 בספטמבר, 2018.

מתוך הנחיות ה-USPSTF

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה