בריאות הציבור-קידום בריאות

פייזר: שני החיסונים הממוקדים כנגד ווריאנט ה-Omicron בטוחים ויעילים

פייזר ו-BioNTech הודיעו כי שני החיסונים הממוקדים כנגד ווריאנט ה-Omicron שלהם בטוחים ויעילים, כולל כנגד תת-הווריאציות האחרונות של Omicron.

כידוע, בקרוב אמורים ראשי ה-FDA לדון באישור מתן מנות דחף מעודכנות לציבור האמריקאי.

ע”פ הודעת פיזר, החיסונים הנוכחיים אמנם מספקים הגנה מפני COVID-19, אך הם פחות יעילים נגד גרסאות האומיקרון העדכניות ביותר. ולכן היה צורך בגירסה חדשה שתוכל לשמש כזריקה רביעית – או זריקת דחף שנייה – כדי להגן טוב יותר מפני גל נוסף של וירוס קורונה הצפוי בסתיו ובחורף הקרוב.

בהודעת החברה נמסר כי פייזר חקרה שני חיסונים פוטנציאליים: זריקה “חד-ערכית” שמכוונת רק לאומיקרון, ומחזק שילוב “דו-ערכי” שמוסיף אומיקרון לחיסון המקורי. החברה גם בחנה גם אם ש מקום להישאר במינון הנוכחי של 30 מיקרוגרם או להכפיל אותו.

 

הניסוי בשלב 2/3 כלל 1,234 מבוגרים מעל גיל 55 שכבר קיבלו שלוש מנות חיסון. חודש לאחר מכן, החיסון החד-ערכי המותאם לאומיקרון הוביל לעלייה של פי 13.5 בנוגדנים מנטרלים נגד Omicron במינון של 30 מיקרוגרם ולעלייה של 19.6 בנוגדנים במינון  של 60 מיקרוגרם. לחיסון הדו ערכי היה עלייה של פי 9.1 ופי 10.9 בנוגדנים ברמות אלו, שזה בערך פי 1.5 יותר מאשר הרמה המתקבלת לאחר מנה נוספת של החיסון המקורי. AP.

 

בהתבסס על הנתונים הללו, אנו מאמינים שיש לנו שני מועמדים חזקים מאוד המותאמים לאומיקרון שמעוררים תגובה חיסונית גבוהה משמעותית נגד Omicron ממה שראינו עד היום“, אמר אלברט בורלה, יו”ר ומנכ”ל פייזר.

פייזר  מציינת בהודעתה שמחקרי מעבדה ראשוניים הראו ששני החיסונים  המעודכנים גם סיפקו הגנה מפנ הווריאנטים י BA.4 ו-BA.5, תת-הווריאציות של Omicron שמתפשטות בארה”ב (וגם בישראל)  וצפויות להפוך לדומיננטיות בקרוב. שתי המנות מנטרלות את BA.4 ו-BA.5, אם כי בשיעור נמוך יותר של פי 3 לעומת BA.1.

ע”פ הודעת החברה המחקרים לא נועדו לבחון את משך זמן ההגנה של החיסונים המעודכנים.

כעת הוועדה המייעצת לחיסון של ה-FDA צפויה לקיים דיון פומבי בנתונים במהלך פגישה ביום השבוע בכדי לקבל החלטה אם להמליץ ​​על שינוי בתכשירי החיסון נגד COVID-19 , כך שבמידה וכן, ייותר מספיק זמן לייצר אותם עד הגעת הסתיו.

לאחר החלטת ה-FDA נראה שהחלטה דומה תתקבל גם בישראל באשר לעדכון החיסונים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה